Rady Gminy Orchowo z dnia 29 stycznia 2007r. w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2007. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. Rada Gminy Orchowo uchwala, co następuje: § 1 1) Ustala się dochody budżetu na rok 2007 w wysokości 8.350.628 zł., zgodnie 2) Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności: - dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.153.950 zł. zgodnie z załącznikiem nr 3. § 2 1) Ustala się wydatki budżetu na rok 2007 w wysokości 10.728.226 zł. zgodnie 2) Wydatki o których mowa w ust. 1 obejmują: a) wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń – kwota 3.861.736 zł. b) dotacje – kwota 102.800 zł. w tym: - podmiotowe dla instytucji kultury – 72.400 zł. w tym Gminna Biblioteka Publiczna w Orchowie 72.400 zł. - dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych – 28.900 zł. w tym: O Gminna Spółka Wodna w Orchowie – 4.900 zł. O Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu poprzez organizację masowych imprez sportowych – 24.000 zł. - celowa na pomoc finansową udzieloną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących – 1.500 zł. w tym: O 1000 zł dla Miasta Konin na utrzymanie Izby Wytrzeźwień w Koninie. O 500 zł. dla Powiatu Mogilno na utrzymanie Ośrodka Interwencji Kryzysowej z siedzibą w Strzelnie. c) wydatki na obsługę długu – 81.000 zł. 2. Wydatki majątkowe w roku 2007 w wysokości 2.675.474 zł. Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem nr 4. 3. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje: - wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.153.950 zł. zgodnie z załącznikiem nr 3 § 3 1) Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 35.000 zł. i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 33.000 zł. i wydatki na realizację zadań zwalczania narkomanii w wysokości 2.000 zł. § 4 1) Deficyt budżetu w kwocie 2.377.598 zł. zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętego kredytu. 2) Przychody budżetu i rozchody budżetu określa załącznik nr 5. § 5 W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 48.544 zł. § 6 Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości: 1) przychody 10.000 zł. 2) wydatki 10.000 zł. zgodnie z załącznikiem nr 6. § 7 Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek 2.753.000 zł., 1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu – 150.000 zł. 2) finansowanie planowanego deficytu budżetu – 2.377.598 zł. 3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów – 225.402 zł. § 8 Upoważnia się Wójta do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym. § 9 Upoważnia się Wójta do: 1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 150.000 zł., 2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w tym dokonywanie zmian wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz do tworzenia nowych paragrafów w ramach działu za wyjątkiem zmian kwot wydatków majątkowych, zmian kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, 3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu. § 10 Ustala się sumę 250.000 zł. do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania. § 11 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy. § 12 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007r. Hieronim Adamczyk Załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy nr IV/23/07 z dnia 29 stycznia 2007r. Plan dochodów budżetu gminy Orchowo na 2007 r. Dział Rozdział § Źródło dochodów Plan 2007 r. 1 2 3 4 5 010 Rolnictwo i łowiectwo 226 500 1010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi 226 500 0830 Wpływy z usług 220 000 0920 Pozostałe odsetki 2 000 0970 Wpływy z różnych dochodów 4 500 020 Leśnictwo 2 000 02001 Gospodarka leśna 2 000 0750 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowch Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze. 2 000 700 Gospodarka mieszkaniowa 113 210 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami 113 210 0470 Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości 2 790 0750 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowch Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze. 85 000 0770 Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości 24 920 0920 Pozostałe odsetki 500 750 Administracja publiczna 47 003 75011 Urzędy wojewódzkie 41 050 2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oaz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 40 400 2360 Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 650 75023 Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 5 953 0750 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 4 353 0920 Pozostałe odsetki 1 000 0970 Wpływy z różnych dochodów 600 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 650 75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa 650 2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oaz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 650 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 1 875 156 75601 Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych 5 000 0350 Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej 5 000 75615 Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych 561 200 0310 Podatek od nieruchomości 396 300 0320 Podatek rolny 138 000 0330 Podatek leśny 20 800 0340 Podatek od środków transportowych 5 100 0910 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 1 000 75616 Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych 633 300 0310 Podatek od nieruchomości 296 000 0320 Podatek rolny 236 100 0330 Podatek leśny 1 800 0340 Podatek od środków transportowych 56 400 0360 Podatek od spadków i darowizn 1 000 0370 Podatek od posiadania psów 1 000 0430 Wpływy z opłaty targowej 9 000 0450 Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe 1 000 0500 Podatek od czynności cywilnoprawnych 25 000 0690 Wpływy z różnych opłat 2 000 0910 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 4 000 75618 Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw 53 200 0410 Wpływy z opłaty skarbowej 14 000 0480 Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 35 000 0490 Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw 4 000 0910 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 200 75621 Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 622 456 0010 Podatek dochodowy od osób fizycznych 621 456 0020 Podatek dochodowy od osób prawnych 1 000 758 Różne rozliczenia 3 822 734 75801 Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego 2 628 969 2920 Subwencje ogólne z budżetu państwa 2 628 969 75807 Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin 1 142 600 2920 Subwencje ogólne z budżetu państwa 1 142 600 75831 Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin 51 165 2920 Subwencje ogólne z budżetu państwa 51 165 801 Oświata i wychowanie 6 065 80101 Szkoły podstawowe 40 0920 Pozostałe odsetki 40 80104 Przedszkola 6 010 0830 Wpływy z usług 6 000 0920 Pozostałe odsetki 10 80110 Gimnazja 15 0920 Pozostałe odsetki 15 852 Pomoc społeczna 2 247 810 85203 Ośrodki wsparcia 409 510 2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 409 300 2360 Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 210 85212 Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 1 620 100 2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 1 620 100 85213 Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne 11 500 2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 11 500 85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 138 400 2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 72 000 2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) 66 400 85219 Ośrodki pomocy społecznej 55 500 2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) 55 500 85295 Pozostała działalność 12 800 2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) 12 800 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 1 000 90095 Pozostała działalność 1 000 0830 Wpływy z usług 1 000 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 4 500 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby 4 500 0750 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 4 500 926 Kultura fizyczna i sport 4 000 92695 Pozostała działalność 4 000 0830 Wpływy z usług 4 000 Dochody ogółem 8 350 628 Załącznik nr 2 do uchwały Rady Gminy nr IV/23/07 z dnia 29 stycznia 2007r. Plan wydatków budżetu gminy Orchowo na 2007 r. Dział Rozdział § Treść Wartość 010 Rolnictwo i łowiectwo 2 948 709 01009 Spółki wodne 4 900 2830 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych 4 900 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi 2 936 309 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 51 080 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 3 820 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 11 040 4120 Składki na Fundusz Pracy 1 585 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 15 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 20 600 4260 Zakup energii 100 000 4270 Zakup usług remontowych 28 000 4300 Zakup usług pozostałych 14 650 4370 Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 1 200 4410 Podróże służbowe krajowe 2 900 4430 Różne opłaty i składki 17 400 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 1 560 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 2 667 474 01030 Izby rolnicze 7 500 2850 Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego 7 500 600 Transport i łączność 93 840 60004 Lokalny transport zbiorowy 12 840 4300 Zakup usług pozostałych 12 840 60016 Drogi publiczne gminne 76 000 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 4 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 60 000 4300 Zakup usług pozostałych 4 000 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 8 000 60095 Pozostała działalność 5 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 5 000 700 Gospodarka mieszkaniowa 75 014 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami 30 614 4300 Zakup usług pozostałych 30 000 4530 Podatek od towarów i usług (VAT) 614 70095 Pozostała działalność 44 400 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 36 500 4260 Zakup energii 3 000 4300 Zakup usług pozostałych 4 000 4430 Różne opłaty i składki 900 710 Działalność usługowa 50 000 71004 Plany zagospodarowania przestrzennego 50 000 4300 Zakup usług pozostałych 50 000 750 Administracja publiczna 1 212 565 75011 Urzędy wojewódzkie 40 400 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 26 112 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 2 041 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 4 814 4120 Składki na Fundusz Pracy 690 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 713 4410 Podróże służbowe krajowe 900 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 780 4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 250 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 200 4750 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji 3 900 75022 Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu) 68 300 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych 65 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2 000 4300 Zakup usług pozostałych 500 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 800 75023 Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 1 063 257 3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 3 000 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 641 794 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 51 700 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 116 830 4120 Składki na Fundusz Pracy 16 750 4140 Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych 17 000 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 3 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 35 000 4260 Zakup energii 11 000 4280 Zakup usług zdrowotnych 1 000 4300 Zakup usług pozostałych 71 000 4350 Zakup usług dostępu do sieci Internet 3 252 4360 Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej 2 900 4370 Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 8 966 4410 Podróże służbowe krajowe 26 500 4430 Różne opłaty i składki 6 500 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 22 365 4610 Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego 5 000 4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 7 000 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 1 200 4750 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji 11 500 75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego 5 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1 500 4300 Zakup usług pozostałych 3 500 75095 Pozostała działalność 35 608 2900 Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących 9 700 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych 7 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1 500 4300 Zakup usług pozostałych 1 500 4350 Zakup usług dostępu do sieci Internet 708 4430 Różne opłaty i składki 15 000 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 200 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 650 75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa 650 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 93 4120 Składki na Fundusz Pracy 13 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 544 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 80 685 75412 Ochotnicze straże pożarne 80 185 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych 13 000 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 5 710 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1 715 4120 Składki na Fundusz Pracy 200 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 8 220 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 25 000 4260 Zakup energii 3 500 4270 Zakup usług remontowych 5 000 4300 Zakup usług pozostałych 11 900 4370 Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 1 440 4430 Różne opłaty i składki 4 500 75414 Obrona cywilna 500 4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 500 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 13 500 75647 Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych 13 500 4100 Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne 13 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 500 757 Obsługa długu publicznego 81 000 75702 Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego 81 000 8070 Odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów wartościowych oraz krajowych pożyczek i kredytów 81 000 758 Różne rozliczenia 48 544 75818 Rezerwy ogólne i celowe 48 544 4810 Rezerwy 48 544 801 Oświata i wychowanie 3 135 603 80101 Szkoły podstawowe 1 777 972 3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 84 323 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 1 086 911 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 83 781 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 212 612 4120 Składki na Fundusz Pracy 29 921 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 4 500 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 123 700 4240 Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek 4 000 4260 Zakup energii 29 824 4280 Zakup usług zdrowotnych 1 220 4300 Zakup usług pozostałych 24 212 4350 Zakup usług dostępu do sieci Internet 2 790 4360 Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej 2 260 4370 Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 4 060 4410 Podróże służbowe krajowe 8 400 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 71 082 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 1 376 4750 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji 3 000 80104 Przedszkola 243 661 3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 11 484 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 151 248 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 10 115 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 28 853 4120 Składki na Fundusz Pracy 3 914 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 14 440 4240 Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek 3 000 4260 Zakup energii 5 000 4280 Zakup usług zdrowotnych 150 4300 Zakup usług pozostałych 3 750 4350 Zakup usług dostępu do sieci Internet 948 4360 Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej 480 4370 Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 420 4410 Podróże służbowe krajowe 700 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 9 039 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 120 80110 Gimnazja 926 046 3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 39 254 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 589 409 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 48 450 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 115 743 4120 Składki na Fundusz Pracy 16 465 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 6 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 18 800 4240 Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek 5 000 4260 Zakup energii 33 200 4280 Zakup usług zdrowotnych 1 080 4300 Zakup usług pozostałych 9 720 4350 Zakup usług dostępu do sieci Internet 894 4360 Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej 840 4370 Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 1 560 4410 Podróże służbowe krajowe 4 000 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 34 795 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 336 4750 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji 500 80113 Dowożenie uczniów do szkół 155 883 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 21 936 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 1 865 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 5 234 4120 Składki na Fundusz Pracy 764 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 6 760 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 45 000 4300 Zakup usług pozostałych 72 044 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 780 4500 Pozostałe podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego 1 500 80146 16 661 4300 Zakup usług pozostałych 16 661 80195 Pozostała działalność 15 380 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 15 380 851 Ochrona zdrowia 35 000 85153 Zwalczanie narkomanii 2 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1 000 4300 Zakup usług pozostałych 1 000 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi 33 000 2710 Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących 1 500 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 7 287 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 614 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1 761 4120 Składki na Fundusz Pracy 194 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 7 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 7 644 4240 Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek 200 4300 Zakup usług pozostałych 6 800 852 Pomoc społeczna 2 582 929 85202 Domy pomocy społecznej 14 400 4330 Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego 14 400 85203 Ośrodki wsparcia 409 300 3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 600 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 219 000 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 17 000 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 43 000 4120 Składki na Fundusz Pracy 5 800 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 11 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 43 600 4230 Zakup leków i materiałów medycznych 300 4260 Zakup energii 4 000 4280 Zakup usług zdrowotnych 600 4300 Zakup usług pozostałych 47 400 4360 Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej 500 4370 Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 1 500 4410 Podróże służbowe krajowe 2 000 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 9 000 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 1 000 4750 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji 3 000 85212 Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 1 620 100 3110 Świadczenia społeczne 1 559 832 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 25 940 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 979 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 17 450 4120 Składki na Fundusz Pracy 589 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2 150 4300 Zakup usług pozostałych 8 000 4360 Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej 200 4370 Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 300 4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 2 160 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 1 300 4750 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji 1 200 85213 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne 11 500 4130 Składki na ubezpieczenia zdrowotne 11 500 85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 168 400 3110 Świadczenia społeczne 96 400 3110 Świadczenia społeczne 72 000 85215 Dodatki mieszkaniowe 138 000 3110 Świadczenia społeczne 138 000 85219 Ośrodki pomocy społecznej 183 789 3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 800 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 136 233 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 7 876 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 19 460 4120 Składki na Fundusz Pracy 2 640 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1 040 4300 Zakup usług pozostałych 3 400 4370 Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 750 4410 Podróże służbowe krajowe 6 300 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 4 290 4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 1 000 85295 Pozostała działalność 37 440 3110 Świadczenia społeczne 37 440 854 Edukacyjna opieka wychowawcza 60 000 85404 Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 60 000 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 18 936 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 5 773 4120 Składki na Fundusz Pracy 690 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 14 820 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 8 921 4240 Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek 3 000 4300 Zakup usług pozostałych 5 340 4370 Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 960 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 1 560 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 151 500 90002 Gospodarka odpadami 9 800 4300 Zakup usług pozostałych 9 800 90003 Oczyszczanie miast i wsi 3 800 4300 Zakup usług pozostałych 3 800 90004 Utrzymanie zieleni w miastach i gminach 2 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2 000 90013 Schroniska dla zwierząt 10 900 2900 Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących 10 900 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg 82 000 4260 Zakup energii 56 000 4300 Zakup usług pozostałych 26 000 90095 Pozostała działalność 43 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 32 000 4270 Zakup usług remontowych 7 000 4300 Zakup usług pozostałych 4 000 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 120 100 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby 42 700 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 33 000 4260 Zakup energii 8 500 4300 Zakup usług pozostałych 1 000 4430 Różne opłaty i składki 200 92116 Biblioteki 72 400 2480 Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury 72 400 92195 Pozostała działalność 5 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 3 000 4300 Zakup usług pozostałych 1 500 4430 Różne opłaty i składki 500 926 Kultura fizyczna i sport 38 587 92601 Obiekty sportowe 6 600 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 4 000 4260 Zakup energii 1 600 4300 Zakup usług pozostałych 1 000 92605 Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu 31 987 2830 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych 24 000 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 513 4120 Składki na Fundusz Pracy 74 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 5 400 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2 000 Wydatki ogółem 10 728 226 Załącznik nr 3 do uchwały Rady Gminy nr IV/23/07 z dnia 29 stycznia 2007r. I. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2007 r. Klasyfikacja Nazwa Dotacje Wydatki Dział Rozdział § 1 2 3 4 5 6 750 75011 2010 Urzędy wojewódzkie 40 400 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 26 112 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 2 041 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 4 814 4120 Składki na Fundusz Pracy 690 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 713 4410 Podróże służbowe krajowe 900 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 780 4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 250 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 200 4750 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji 3 900 Administracja publiczna - razem 40 400 40 400 751 75101 2010 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa 650 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 93 4120 Składki na Fundusz Pracy 13 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 544 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa - razem 650 650 852 85203 2010 Ośrodki wsparcia 409 300 3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagodzeń 600 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 219 000 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 17 000 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 43 000 4120 Składki na Fundusz Pracy 5 800 4170 Wynagrodzenia bezosobowe 11 000 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 43 600 4230 Zakup leków i materiałów medycznych 300 4260 Zakup energii 4 000 4280 Zakup usług zdrowotnych 600 4300 Zakup usług pozostałych 47 400 4360 Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej 500 4370 Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 1 500 4410 Podróże służbowe krajowe 2 000 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 9 000 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 1 000 4750 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji 3 000 Ośrodki wsparcia - razem 409 300 409 300 85212 2010 Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 1 620 100 3110 Świadczenia społeczne 1 559 832 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 25 940 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 979 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 17 450 4120 Składki na Fundusz Pracy 589 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2 150 4300 Zakup usług pozostałych 8 000 4360 Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej 200 4370 Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 300 4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 2 160 4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 1 300 4750 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji 1 200 Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego -razem 1 620 100 1 620 100 85213 2010 Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne 11 500 4130 Składki na ubezpieczenia zdrowotne 11 500 Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne - razem 11 500 11 500 85214 2010 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 72 000 3110 Świadczenia społeczne 72 000 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - razem 72 000 72 000 Pomoc społeczna - razem 2 112 900 2 112 900 OGÓŁEM 2 153 950 2 153 950 II. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom smorządu terytorialnego w 2007 r. Klasyfikacja Nazwa Plan Dział Rozdział § 1 2 3 4 5 750 75011 690 Administracja publiczna 13 000 852 85203 690 Pomoc społeczna 4 200Uchwała Nr IV/23/07
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 165, 173, 182, 184, 188 ust. 2, 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zmianami).
z załącznikiem nr 1.
z załącznikiem nr 2.
z tego na:
i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.Przewodniczący Rady Gminy
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli
Zadania inwestycyjne w 2007 r. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
|
Lp. |
Dział |
Rozdz. |
§** |
Nazwa zadania inwestycyjnego |
Planowane wydatki |
Jednostka organizacyjna realizująca program lub koordynująca wykonanie programu |
|||||
rok budżetowy 2007 (8+9+10+11) |
z tego źródła finansowania |
||||||||||
dochody własne jst |
kredyty |
środki pochodzące |
środki wymienione |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
1. |
010 |
01010 |
6050 |
Rozbudowa stacji wodociągowej Orchowo - projekt |
24 500 |
24 500 |
¦ |
A. |
¦ |
Urząd Gminy |
|
2. |
010 |
01010 |
6050 |
Budowa sieci wodociągowej Huby - Ostrówek |
36 400 |
36 400 |
¦ |
A. |
¦ |
Urząd Gminy |
|
3. |
010 |
01010 |
6050 |
Budowa sieci wodociągowej Słowikowo - Rękawczn - projekt |
3 500 |
3 500 |
¦ |
A. |
¦ |
Urząd Gminy |
|
4. |
010 |
01010 |
6050 |
Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanalikami w miejscowości Osówiec - Orchowo gm. Orchowo woj. Wielkopolskie |
2 603 074 |
74 |
2 603 000 |
A. |
¦ |
Urząd Gminy |
|
5. |
600 |
60016 |
6050 |
Budowa drogi Szydłówiec - Orchówek - projekt |
8 000 |
8 000 |
¦ |
A. |
¦ |
Urząd Gminy |
|
Ogółem |
2 675 474 |
72 474 |
2 603 000 |
¦ |
¦ |
x |
Załącznik nr 4
do uchwały Rady Gminy Orchowo nr IV/23/07
z dnia 29 stycznia 2007r.
Załącznik nr 5
do uchwały Rady Gminy Orchowo nr IV/23/07
z dnia 29 stycznia 2007r.
Przychody i rozchody budżetu w 2007 r. |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
|
Lp. |
Treść |
Klasyfikacja |
Kwota |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Przychody ogółem: |
|
2 603 000 |
||
1. |
Kredyty |
§ 952 |
2 603 000 |
|
2. |
Pożyczki |
§ 952 |
|
|
3. |
Pożyczki na finansowanie zadań realizowanych |
§ 903 |
|
|
4. |
Spłaty pożyczek udzielonych |
§ 951 |
|
|
5. |
Prywatyzacja majątku jst |
§ 944 |
|
|
6. |
Nadwyżka budżetu z lat ubiegłych |
§ 957 |
|
|
7. |
Papiery wartościowe (obligacje) |
§ 931 |
|
|
8. |
Inne źródła (wolne środki) |
§ 955 |
|
|
Rozchody ogółem: |
|
225 402 |
||
1. |
Spłaty kredytów |
§ 992 |
83 402 |
|
2. |
Spłaty pożyczek |
§ 992 |
142 000 |
|
3. |
Spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE |
§ 963 |
|
|
4. |
Udzielone pożyczki |
§ 991 |
|
|
5. |
Lokaty |
§ 994 |
|
|
6. |
Wykup papierów wartościowych (obligacji) |
§ 982 |
|
|
7. |
Rozchody z tytułu innych rozliczeń |
§ 995 |
|
Załącznik nr 6
do uchwały Rady Gminy Orchowo nr IV/23/07
z dnia 29 stycznia 2007r.
Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu | ||
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej | ||
|
|
|
|
|
w złotych |
Lp. |
Wyszczególnienie |
Plan na 2007 r. |
I. |
Stan środków obrotowych na początek roku |
|
II. |
Przychody |
10 000 |
1. |
§ 0690 Wpływy z różnych opłat |
10 000 |
2. |
|
|
3. |
|
|
III. |
Wydatki |
10 000 |
1. |
Wydatki bieżące |
|
|
§ 4210 Zakup materiałów i wyposażenia |
8 000 |
|
§ 4300 Zakup usług pozostałych |
2 000 |
2. |
Wydatki majątkowe |
|
|
|
|
|
|
|
IV. |
Stan środków obrotowych na koniec roku |
|
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Wójta Gminy Orchowo
Nr 40/06 z dnia 14 listopada 2006r.
Część opisowa do Uchwały budżetowej na rok 2007
objaśnienia do załącznika Nr 1 do uchwały budżetowej
DOCHODY
DZ. 010 ROLNICTWA I ŁOWIECTWO Plan 226.500 zł
rozdz. 01010
Zaplanowano wpływy z usług – sprzedaż wody i odprowadzanie ścieków w kwocie 220.000 zł. w wysokości planu na 2006 wg obowiązujących opłat w roku 2006.
Zaplanowano odsetki z tytułu nieterminowych wpłat za wodę i ścieki.
Różne dochody plan wpłat 0.50 gr. miesięcznie zg. z uchwałą Rady Gminy za użytkowanie wodomierzy.
DZ . 020 LEŚNICTWO plan 2.000 zł
rozdz. 02001
Planuje się dochody w wysokości 2.000 zł z tytułu czynszów za tereny łowieckie
DZ 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA plan 113.210 zł.
rozdz. 70005
Zaplanowano dochody za wieczyste użytkowanie gruntów zg. z zawartymi umowami.
Dochody z czynszów i dzierżaw gruntów i mienia komunalnego zaplanowano w wysokości 85.000 zł z tego czynsze za grunty 21.000 zł , czynsze z tytułu najmu i dzierżawy mieszkań 35.728 zł. i lokali użytkowych 28.272 zł plan zgodnie z zawartymi umowami.
Zaplanowano dochody z tytułu sprzedaży mienia komunalnego – spłaty rat przypadające na rok 2007 oraz sprzedaż nieruchomości – 1 budynek i 1 działka.
DZ 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA plan 47.003 zł
rozdz. 75011
Zaplanowano dotację od Wojewody na realizację zadań zleconych – USC, sprawy wojskowe, ewidencja ludności.
Zaplanowano dochody w wysokości 5 % za realizację zadań zleconych – od wpłat za dowody osobiste pobierane przez urząd gminy przekazywane do Wojewody.
rozdz. 75023
Planuje się dochody z czynszów za lokal mieszkalny i lokal Policji w budynku urzędu gminy zgodnie z zawartymi umowami.
Odsetki w kwocie 1000 zł od lokat terminowych oraz dochody z tytułu prowizji za rozprowadzanie znaków skarbowych.
DZ 751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA plan 650zł
rozdz. 75101
Dotacje z Krajowego Biura Wyborczego na aktualizację w ciągu roku spisów wyborców.
DZ 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM
Plan 1.875.156 zł.
rozdz. 75601
Zaplanowano dochody z tytułu podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacanego w formie karty podatkowej pobieranego na rzecz gminy przez Urzędy Skarbowe – kwota 5.000 zł. zg. z planem Urzędu Skarbowego w Słupcy.
rozdz. 75615
Dochody od osób prawnych
- podatek od nieruchomości zaplanowano wg wymiaru na dzień 18.10.2006 i wg stawek uchwalonych na rok 2006
- podatek rolny planuje się wg. wymiaru na dzień 18.10.2006 przyjęto do wyliczenia cenę 28zł za 1 g i hektary przeliczeniowe 1.977,90
- podatek leśny
Planuje się dochody z podatku leśnego wg stawek ceny drewna ogłoszonej przez Prezesa GUS 29,41 z ha fizycznego przeliczając deklarację na rok 2006.
- podatek od środków transportowych planuje się dochody na podstawie zarejestrowanych pojazdów w roku 2006 wg stawek uchwalonych na rok 2006.
- zaplanowano odsetki od nieterminowych wpłat podatków
rozdz. 75616
Dochody z podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych
- podatek od nieruchomości zaplanowano w wysokości wymiaru na dzień 18.10.2006r. i wg obowiązujących stawek w roku 2006
- podatek rolny zaplanowano wg ceny 28 zł za 1 q krotność 2,5 dla gospodarstw ha przeliczeniowe 3661,5089 , 1 q krotność 5,00 dla działek ha fizyczne 82,0231
- wymiar podatku pomniejszony o ulgi inwestycyjne i z tytułu nabycia gruntów w łącznej kwocie 20.237 zł
- podatek leśny zaplanowano wg stawek ceny drewna ogłoszonej na rok 2007
- podatek od środków transportowych zaplanowano wg ilości pojazdów zarejestrowanych na dzień 30.09.2006 i stawek obowiązujących w roku 2006
- podatek od spadków i darowizn zaplanowano zg. z planem Urzędu Skarbowego w Słupcy
- podatek od posiadania psów planuje się w kwocie 1000 zł. wg stawek na rok 2006 i wymiaru w roku 2006
- wpływy z opłaty targowej pobieranej od osób sprzedających na terenie gminy ( brak targowiska ) zaplanowano w wysokości przewidywanych dochodów w roku 2006
- wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe zaplanowano dochody z opłat za wypis z planu przestrzennego
- podatek od czynności cywilnoprawnych zaplanowano zgodnie z planem Urzędu Skarbowego w Słupcy i innych urzędów w Gnieźnie, Mogilnie , Poznaniu,
-wpływy z różnych opłat – dochody z tytułu zwrotów kosztów upomnień , nieterminowe płatności podatków ,
-odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat lokalnych na podstawie przewidywanego wykonania za rok 2006.
rozdz. 75618
- wpływy z opłaty skarbowej zaplanowano w wysokości przewidywanych wpływów w roku 2006 ,
- wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu zaplanowano wg. opłat wniesionych w roku 2006 nie uwzględniono w planie wpłat jednorazowych,
- wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jst na podstawie odrębnych ustaw zaplanowano w kwocie 4.000 zł z tego wpisy i zmiany ewidencji działalności gospodarczej kwota 3.000 zł , opłata adiacencka wpłaty rat w roku 2007 kwota 876 zł. , opłata za zajęcie pasa drogowego kwota 124 zł.
- odsetki od rozłożonej na raty opłaty adiacenckiej,
rozdz. 75621
- podatek dochodowy od osób fizycznych przyjęto zgodnie z pismem Ministra Finansów wyższy plan na rok 2007 do roku 2006 o 96.867 zł zakłada się że będzie realny w związku ze zniesieniem ulg remontowych,
- podatek dochodowy od osób prawnych zaplanowano w kwocie 1000 zł.
Plany dochodów podatków i opłat lokalnych zaplanowano wg. stawek uchwalonych przez Radę Gminy na rok 2006 nie planuje się podwyższenia stawek na rok 2007.
Dz. 756 RÓŻNE ROZLICZENIA plan 3.822,734 zł.
rozdz. 75801, rozdz. 75807 i rozdz. 75831
Planuje się zgodnie z pismem Ministra Finansów kwoty subwencji oświatowej , subwencji wyrównawczej i równoważącej są to kwoty planowane.Ostateczne wielkości subwencji zostaną przekazane przez Ministra Finansów po ogłoszeniu ustawy budżetowej na rok 2007.
Dz. 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE plan 6.065 zł
Zaplanowano odsetki od rachunków bankowych szkół podstawowych, przedszkola i gimnazjum ,Zaplanowano 6.000 zł tytułem odpłatności za pobyt w przedszkolu zgodnie z uchwałą Rady Gminy,
Dz. 852 POMOC SPOŁECZNA plan 2.247.810 zł
rozdz. 85203
Dotacja od Wojewody na realizację zadań zleconych – funkcjonowanie Środowiskowego Domu Samopomocy w Słowikowie:
- zaplanowano 5% dochodów z tytułu pobierania odpłatności za pobyt w SDS i odprowadzanych do Urzędu Wojewódzkiego,
rozdz. 85212
Dotacje od Wojewody na realizację zadań zleconych – ,świadczenia rodzinne – zasiłki rodzinne , pielęgnacyjne, zaliczki alimentacyjne , ubezpieczenia emerytalne i rentowne z ubezpieczenia społecznego
rozdz. 85213
Dotacje od Wojewody na realizację zadań zleconych – składki zdrowotne opłacone za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne
rozdz. 85214
Dotacje od Wojewody na realizację zadań zleconych
- zasiłki stałe , stałe wyrównawcze kwota 72.000 zł, oraz dotacje na realizację zadań własnych gminy, wypłata zasiłków okresowych kwota 66.400 zł
rozdz. 85219
Dotacja od Wojewody na realizację zadań własnych gminy – funkcjonowanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
rozdz. 85295
Dotacja od Wojewody na realizację zadań własnych gminy – dożywianie dzieci w szkołach
Dotacje od Wojewody zg. z pismem FB.I-3.3010-28/06 przyjęto do planu ostateczne kwoty zostaną przekazane po ogłoszeniu ustawy budżetowej.
Dz. 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA plan 1.000zł
rozdz. 90095
Zaplanowano dochody z tytułu wynajmu sprzętu gminy – koparkoładowarki
Dz. 921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO plan 4.500zł
Rozd. 92109
Zaplanowano dochody z czynszu najmu za lokale użytkowe w Domu Strażaka i Kultury w Orchowie w kwocie 2.333 zł. , czynsz najmu mieszkanie w budynku świetlicy w Słowikowie kwota 667 zł oraz wynajem pomieszczeń w DS i K Orchowo na imprezy okolicznościowe kwota 1500 zł
Dz. 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT plan 4.000 zł.
Rozd. 92695
Zaplanowano dochody za wynajem pomieszczeń hali sportowej przy szkole w Orchowie – przez osoby fizyczne i organizacje.
Objaśnienia do załącznika Nr 2 do uchwały budżetowej
WYDATKI
Dz. 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO plan 2.948.709 zł
rozdz. 01009
Zaplanowano dotację dla Gminnej Spółki Wodnej w Orchowie na wykonanie konserwacji rowu w Orchowie do którego podłączona jest oczyszczalnia kontenerowa .
rozdz. 01010
Zaplanowano wydatki bieżące na koszty utrzymania stacji i sieci wodociągowych i oczyszczalni ścieków.
Wodociągi kwota ogółem 187.525 zł
Wydatki na wynagrodzenia konserwatorów 1,5 etatu , nagrodę jubileuszową , odprawę emerytalną , dodatkowe wynagrodzenie roczne pochodne od płac wynagrodzenia za pobór opłat za wodę razem kwota 59.155 zł.
Zakupy materiałów: do usuwania awarii , farby, okna wodomierze kwota 20.100 zł
energia elektryczna kwota 60.000 zł , zaplanowano remont w stacji wodociągowej w Orchowie – wymiana złóż filtracyjnych 28.000 zł . Pozostałe usługi kwota 5.600 zł na badanie wody , wynajem dźwigu , awarie . Zaplanowano opłatę za pobór wód głębinowych kwota 10.600 zł. Planuje się wydatki na delegacje służbowe – ryczałt i odpis na fundusz świadczeń socjalnych kwota 4.070 zł.
Oczyszczalnie ścieków kwota ogółem 81.310 zł
Wynagrodzenia 1 etatu , dodatkowe wynagrodzenia roczne, fundusz świadczeń socjalnych , pochodne od płac ZUS i F. Pracy , wynagrodzenia za pobór opłat za ścieki kwota 23.760 zł
Zaplanowano zakup materiałów 500 zł
Energia elektryczna 40.000 zł , pozostałe usługi 9.050 zł. na analizę i badanie ścieków , przeglądy awarie urządzeń. Rozmowy i abonament telefoniczny 1.200 zł, opłaty za wprowadzanie ścieków do gruntów 6.800
Zaplanowano zadania inwestycyjne:
1. Rozbudowa stacji wodociągowej w Orchowie
- opracowanie projektu 24.500 zł.
2. Budowa sieci wodociągowej od m. Huby Myślątkowskie – Ostrówek - projekt i wykonanie 36.400 zł.
3. Budowa sieci wodociągowej od m. Słowikowo – Rękawczyn
- projekt 3.500 zł.
4. Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanalikami w miejscowości Osówiec- Orchowo
gmina Orchowo 2.603.074 zł
rozdz. 01030
Zaplanowano wydatki na rzecz Izb Rolniczych 2% od planowanych dochodów z podatku rolnego.
Dz. 600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ plan 93.840 zł.
rozdz. 60004
W związku z zawartą umową z PKS na wprowadzenie kursu autobusu Orchowo – Słupca zaplanowano wydatki w kwocie 12.840 zł.
rozdz. 60016
Zaplanowano wydatki na bieżące utrzymanie dróg gminnych kwotę 68.000 zł – z tego wynagrodzenie za usługowe odśnieżanie dróg , zakup materiałów – kamień , grys , emulsja, mieszanka żwirowa , znaki drogowe, transport materiałów.
rozdz. 60095
Wydatki zaplanowano na zakup kostki brukowej , uzupełnienie uszkodzeń chodników oraz utrzymanie przystanków .
Zaplanowano zadanie inwestycyjne – budowa drogi Szydłówiec – Orchówek
- projekt 8.000 zł
Dz. 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA PLAN 75.014 zł.
rozdz. 70005
Zaplanowano wydatki na opracowanie decyzji o warunkach zabudowy oraz wypisy i wyrysy geodezyjne do komunalizacji dróg , wyceny nieruchomości.
Podatek VAT zaplanowano od opłat za wieczyste użytkowanie gruntów.
rozdz. 70095
Wydatki dotyczą budynków komunalnych – mieszkalnych i użytkowych.
Zaplanowano zakupy materiałów – opał do kotłowni budynek ( OZ) i materiały do bieżących napraw , konserwacji , Energia elektryczna.
- kotłownia budynek (OZ) usługi kominiarzy, transport opału, czynsz do PKP za lokal mieszkalny oraz opłaty za wprowadzenie dymów do atmosfery.
Dz. 710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA plan 50.000 zł
rozdz. 71004
Zaplanowano opracowanie planu przestrzennego zagospodarowania do wybranej miejscowości decyzję podejmie Rada Gminy.
Dz. 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA plan 1.212.565 zł.
rozdz. 75011
Zaplanowano wydatki na wynagrodzenia 1 etat , dodatkowe wynagrodzenie roczne , pochodne od wynagrodzeń ZUS i F. Pracy , odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych .
Zakup materiałów – druki , środki BHP , wyposażenie , delegacje służbowe , szkolenia pracowników, zakupy papieru do ksero i drukarek , zakup programu do rejestracji stanu cywilnego odpisy, przypisy oraz ABI administracja hasłami , programami.
Wydatki zaplanowano w wysokości dotacji od wojewody na wykonanie zadań USC, ewidencja ludności, sprawy wojskowe.
rozdz. 75022
Zaplanowano diety dla radnych za udział w sesjach , komisjach , diety przewodniczącego Rady i v- ce przewodniczącego .
Wysokość diet zaplanowano wg. obowiązującej uchwały 10 krotna dieta pracownicza – przewodniczący , 5-krotna dieta pracownicza v-ce przewodniczący i radni za udział i prace sesja i komisje.
rozdz. 75023
Zaplanowano wydatki na utrzymanie i funkcjonowanie Urzędu Gminy .
Wynagrodzenia pracowników 17,25 etatu administracja 6,67 etatu obsługi, 4 stażystów 1 miesięczne wynagrodzenie , pracownicy interwencyjni, 3 nagrody jubileuszowe zaplanowano 3% wzrostu wynagrodzeń , dodatkowe wynagrodzenia roczne , składki ZUS i F. Pracy , kwota 827.074 zł Zaplanowano 3.000 zł na zatrudnienie umowy zlecenia lub o dzieło (zastępstwa pracowników) .Składki na Państwowy Fundusz Osób Niepełnosprawnych .
zaplanowano w związku z zatrudnieniem powyżej 25 etatów w roku 2007 wskaźnik przeliczenia wysokości składki wynosi 0,05.
Zaplanowano zakup materiałów i wyposażenia : na zakup opału , tonery tusze, nagłośnienie sali posiedzeń , środki BHP dla pracowników , środki czystości do utrzymania porządku , wyposażenie i odnowienie pomieszczeń biurowych , materiały biurowe- druki , publikacje fachowe. Energia elektryczna kwota 11.000 zł.
Zaplanowano wydatki w kwocie 1000 zł na badania pracowników , opłaty za internet stałe łącze 149 zł. miesięcznie i opłata za BIP. Opłaty za usługi telefonii komórkowej – kwota 2.900 zł w tym abonament za 2 telefony komórkowe 816 zł , rozmowy telefoniczne i abonament 8.966 zł.
Zakup usług pozostałych kwota 71.000 zł. na usługi pocztowe , kominiarskie , prenumeratę czasopism i Dzienników Ustaw i Monitora Polski , abonamenty LEX , opieka autorska programy komputerowe , usługi w zakresie BHP , naprawa sprzętu , opracowanie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego, Wieloletniego Programu Finansowego , Programu Rozwoju Lokalnego .
Podróże służbowe ryczałty – ryczałty przejazdy na terenie gminy własnymi samochodami 4 pracowników oraz delegacje służbowe .Zaplanowano składki na Wojewódzki Ośrodek Kształcenia Samorządowego .Naliczono odpis na zakładowy fundusz Świadczeń Socjalnych licząc 26,25 pracowników i emeryci i renciści 14 osób do odliczenia przyjęto odpis w kwocie 780 zł Na opłaty komornicze – ściągalność zaległości przez komorników kwota 5.000 zł
Na szkolenia pracowników zaplanowano 7.000 zł. Zakup papieru do kserokopiarek i drukarek kwota 1.200 zł. Akcesoria komputerowe zaplanowano projektor multimedialny , 3 szt drukarki , 7 szt. UPS, 2 zestawy komputery.
rozdz. 75075
Na wydatki związane z promocją gminy zaplanowano 5.000 zł na broszury , widokówki , foldery, formularze.
rozdz. 75095
Zaplanowano wydatki na opłacenie składek do związków gmin- „Sąsiedzi”, Związek Gmin Słupeckich , Powidzki Park Krajobrazowy i Związek Gmin Wiejskich kwota 9.700 zł.
Na wypłatę diet dla sołtysów za udział w sesjach kwota 7.000 zł zg. z uchwałą Rady należna dieta to 50% diety radnego . Funkcjonowanie Gminnego Centrum Informacji kwota 3.908 zł materiały , papier, internet, usługi.
Ubezpieczenia mienia gminy wszystkie jednostki budżetowe zgodnie z umową 15.000 zł.
Dz. 751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ
KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA plan 650zł
Rozdz. 75101
Z dotacji z Krajowego Biura Wyborczego zaplanowano wydatki związane z aktualizacją spisów wyborców w ciągu roku – wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzenie
Dz. 754 BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE plan 80.685 zł .
rozdz.75412
Na 3 jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej zaplanowano wydatki na wypłatę ekwiwalentów za udział w akcjach ratunkowych i szkoleniach kwota 13.000 zł. , wynagrodzenie 1/3 etatu składki ZUS, i F.Pracy , wynagrodzenia dla kierowców – konserwatorów i komendanta OSP kwota 15.845 zł. Zakupy materiałów i wyposażenie – paliwo do samochodów i sprzętu ratowniczego , środki chemiczne, zwalczanie owadów, miał węglowy części do napraw kwota 25.000 zł.Na remonty samochodów kwota 5.000 zł . Abonament i rozmowy telefoniczne 1.440 zł. Pozostałe usługi – przeglądy techniczne pojazdów i sprzętu , badania lekarskie kwota 11.900 zł.Energia elektryczna OSP Bielsko i Słowikowo 3.500 zł. Ubezpieczenia strażaków kwota 4.500 zł.
rozdz. 75414
Zaplanowano wydatki na szkolenie pracownika w zakresie obrony cywilnej,
Dz. 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH OD OSÓB FIZYCZNYCH
I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI
PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM 13.500zł
Zaplanowano wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne dla sołtysów za pobór podatków rolnego, leśnego, nieruchomości i podatków od posiadania psów.
Dz. 758 RÓŻNE ROZLICZENIA plan 48.544 zł.
rozdz. 75818
Zaplanowano rezerwę ogólną w kwocie 48.544 zł
Dz. 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE plan 3.135.603 zł.
rozdz. 80101 wydatki na szkoły podstawowe kwota: 1.777.972 z tego na :
Szkoła Podstawowa w Orchowie plan 855.252 zł.
Zaplanowano wydatki na wynagrodzenia w tym 1 odprawa emerytalna i dodatkowe wynagrodzenie roczne 586.994 zł. dodatek wiejski i mieszkaniowe 41.938 zł. pochodne od wynagrodzeń 120.586 zł. Na zakupy materiałów zaplanowano 26.400 zł. , energia elektryczna i zakup ciepła 22.100 zł. pozostałe usługi 12.752 zł odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 32.188 zł. Pozostałe wydatki to wynagrodzenia bezosobowe , pomoce dydaktyczne , opłata za internet , delegacje służbowe , papier do drukarek i akcesoria komputerowe kwota 12.294 zł
Zatrudnienie w szkole 15,11 etatu nauczycieli i 3 etaty obsługi
Szkoła Podstawowa w Różannie plan 382.747zł.
Zaplanowanie wynagrodzenie w tym 1 odprawa emerytalna i dodatkowe wynagrodzenie roczne kwota 236.662 zł. , dodatek wiejski i mieszkaniowy 16.468 zł. pochodne od wynagrodzeń 47.721 zł . Zakupy materiałów kwota 48.700 zł. Energia elektryczna 3.900 zł.
pozostałe usługi 7.200zł. – odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 17.548 zł.
Pozostałe wydatki na wynagrodzenie bezosobowe , pomoce dydaktyczne , internet , delegacje służbowe , papier do drukarek i ksero kwota 4.548 zł.
Zatrudnienie w szkole 8,22 etatu nauczycieli i 1,5 etatu obsługi .
Szkoła Podstawowa w Bielsku plan 409.397 zł.
Zaplanowano wynagrodzenia i dodatkowe wynagrodzenia roczne 262.065 zł , dodatki wiejski i mieszkaniowy 19.453 zł. , pochodne od płac ZUS i F. Pracy 55.473 zł. , zakupy materiałów 42.900 zł , pozostałe usługi 7.800 zł. , odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 14.986 zł. , energia elektryczna 2.280 zł. , pozostałe wydatki wynagrodzenia bezosobowe , pomoce dydaktyczne, internet, delegacje służbowe, papier do ksero i drukarek kwota 4440 zł
Zatrudnienie w szkole 7,05 etatu nauczyciele i 1 etat obsługi.
Szkoła Podstawowa w Słowikowie plan 130.576 zł.
Zaplanowano wynagrodzenia i dodatkowe wynagrodzenia roczne 84.971 zł. , dodatki wiejski i mieszkaniowy 6.464 zł. , pochodne od płac ZUS i F. Pracy 18.753 zł. zakupy materiałów 5.700 zł , energia elektryczna 1.544 zł. , pozostałe usługi 4.000 zł. , odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 6.360 zł. pozostałe wydatki internet , delegacje służbowe , papier do ksero i drukarki kwota 2.784 zł.
Zatrudnienie w szkole 3,05 etatu nauczycieli i 0,25 etatu obsługi.
Przedszkole Gminne w Orchowie plan 243.661 zł.
Zaplanowanie wynagrodzenie w tym 1 odprawa emerytalna i dodatkowe wynagrodzenie roczne 161.363 zł. , dodatki wiejski i mieszkaniowy 11.484 zł. , pochodne od wynagrodzeń ZUS i F. Pracy 32.767 zł. odpis na Fundusz Świadczeń Socjalnych 9.039 zł. zaplanowano wydatki na pomoce dydaktyczne , energię elektryczną ,badania pracowników pozostałe usługi opłaty za abonament i rozmowy telefoniczne , delegacje służbowe .
Zatrudnienie 4,11 etatu nauczycieli i 1 etat obsługi
Gimnazjum plan 926.046 zł
Zaplanowano wynagrodzenia i dodatkowe wynagrodzenia roczne , dodatki wiejski i mieszkaniowy , pochodne od wynagrodzeń ZUS i F. Pracy, zakupy materiałów – olej opałowy , druki, materiały biurowe , energię elektryczną i cieplną , badania pracowników,
opłaty za abonament i rozmowy telefoniczne , delegacje służbowe , odpis na Fundusz Świadczeń Socjalnych.
Zatrudnienie 16,43 etatu nauczycieli i 3 etaty obsługi.
rozdz. 80113
Na wydatki związane z dowożeniem uczniów do szkół zaplanowano 155.883 zł. z tego na wynagrodzenia pochodne od wynagrodzeń , zakupy materiałów – paliwo i części do autobusu szkolnego , dożywianie ulgowe 71.044 zł. , podatek od środków transportowych.
rozdz. 80146
Na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli zaplanowano 1% od wynagrodzeń nauczycieli szkoły podstawowe , przedszkole , gimnazjum.
rozdz. 80195
Zaplanowano odpis na Fundusz Świadczeń Socjalnych dla 20 emerytów i rencistów nauczycieli.
Dz. 851 OCHRONA ZDROWIA plan 35.000 zł.
rozdz. 85153 Na wydatki związane ze zwalczaniem narkomanii zaplanowano szkolenia oraz zakupy broszur , plakatów, publikacji .
rozdz. 85154
Zaplanowano wydatki - przeciwdziałanie alkoholizmowi . Dofinansowanie Izby Wytrzeżwień w Koninie , Ośrodka Wsparcia Kryzysowego w Strzelnie , wynagrodzenia i pochodne 1 etatu opiekun świetlicy , wynagrodzenie za prowadzenie punktu konsultacyjnego , wynagrodzenia komisji GKRPA .Zakupy materiałów i pozostałe koszty kwota 14.444 zł.
Na organizację wypoczynku letniego konkursy, ferie zimowe dla dzieci z rodzin zagrożonych patologią.
Zaplanowano wydatki na zwalczanie narkomanii i przeciwdziałanie alkoholizmowi w wysokości planowanych dochodów.
Dz. 852 POMOC SPOŁECZNA plan 2.582.929 zł.
Rozdz. 85202
Planuje się dofinansowanie pobytu 1 osoby w Domu Pomocy Społecznej .
rozdz. 85203
Wydatki na funkcjonowanie Środowiskowego Domu Samopomocy w Słowikowie
Zaplanowano wynagrodzenia 11,25 etatów , dodatkowe wynagrodzenia roczne , pochodne od wynagrodzeń , wynagrodzenia bezosobowe planowane 2 osoby logopeda i psycholog .
Zakupy materiałów : opał, materiały do terapii zajęciowej , środki czystości . Pozostałe usługi – przewóz podopiecznych do ośrodka , przeglądy sprzętu , delegacje służbowe , Fundusz Świadczeń Socjalnych . Zakup zestawu komputerowego , papier do ksero i drukarki.
Wydatki zaplanowano w wysokości przyznanej dotacji od Wojewody na zadania zlecone.
rozdz. 85212
Wydatki na zadania zlecone w kwocie dotacji od Wojewody zaplanowano na wypłatę świadczeń rodzinnych , składki ZUS wpłacanych świadczeń ,
wynagrodzenia – zwiększenie do roku 2006 w związku z dodatkowym zatrudnieniem pracownika , pochodne od płac ,zakupy materiałów , rozmowy i abonament telefoniczny, papier do ksero i drukarek , akcesoria komputerowe – drukarka ,szkolenie pracowników.
rozdz. 85213
Zaplanowano wydatki na opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej zasiłki stałe i świadczenia pielęgnacyjne .
Wydatki w wysokości przyznanej dotacji od Wojewody na zadania zlecone.
rozdz. 85214
Wydatki na wypłatę świadczeń z pomocy społecznej – zasiłki stałe w kwocie 72.000 zł w wysokości dotacji od Wojewody na zadania zlecone
Z zadań własnych zaplanowano 30.000 zł na zapłatę zasiłków celowych i na zasiłki okresowe 66.400 zł.
rozdz. 85215
Wydatki na wypłatę dodatków mieszkaniowych planuje się w kwocie 138.000 zł na poziomie roku 2006 przewidywanego wykonania .
rozdz. 85219
Wydatki na funkcjonowanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – wynagrodzenia 3,75 etatu, 2 nagrody jubileuszowe, 2 odprawy emerytalne , 0,75 etatu usługi opiekuńcze , pochodne od wynagrodzeń , zakupy materiałów , rozmowy telefoniczne , szkolenia pracowników , delegacje służbowe i ryczałty za wyjazdy w teren, fundusz świadczeń socjalnych.
rozdz. 85295
Zaplanowano wydatki na dożywianie dzieci w szkołach na kwotę 25.920 zł. Na wypłatę wynagrodzenia za prace społeczno- użyteczne 11.520 zł. – 10 osób
Dz. 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA plan 60.000 zł
rozdz. 85404
Zaplanowano wydatki na utrzymanie 4 świetlic w Szydłówcu, Bielsku, Różannie i Słowikowie dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat.
Planuje się wynagrodzenia osobowe ( 2 osoby na 1 etatu , wynagrodzenia bezosobowe 0,75 etatu na okres 10-miesięcy).
Zakup pomocy dydaktycznych , opału , przewóz dzieci , wywóz odpadów , rozmowy telefoniczne , fundusz świadczeń socjalnych.
Dz 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
Plan 151.500 zł
rozdz. 90002
Planuje się wydatki w kwocie 9.800 zł na koszty związane z wywozem odpadów selekcjonowanych szkło i plastik.
rozdz. 90003
Wydatki na utrzymanie czystości w miejscach publicznych wywóz odpadów – kosze.
rozdz. 90004
Planuje się zakup zieleni – krzewy, kwiaty, środki chemiczne
rozdz. 90013
Zaplanowano składkę do Związku Gmin Słupeckich – utrzymanie schroniska dla zwierząt .
rozdz. 90015
Na koszty oświetlenia ulicznego w gminie zaplanowano za energię elektryczną 56.000 zł.
koszty napraw i eksploatacji 26.000 zł.
rozdz. 90095
Plan wydatków dotyczy utrzymania sprzętu gospodarczego – ciągnik, koparkoładowarka , kosiarka ciągnikowa i kosiarki do traw , kosy, zagęszczarka gruntów – zakup paliwa i części zamiennych , remont sprzętu usługi- naprawy , piły, wiertarki, przegląd techniczny.
Dz. 921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Plan 120.100 zł
rozdz. 92109
Wydatki dotyczą utrzymania 8 świetlic wiejskich i Domu Strażaka w Orchowie .
Zakupy materiałów – olej opałowy do DS i K gaz- butle , węgiel . Energia elektryczna , opłaty za wprowadzanie dymów do atmosfery – usługi kominiarskie.
rozdz. 92116
Planuje się dotację podmiotową dla Instytucji kultury – Gminna Biblioteka Publiczna .
rozdz. 92195
Zaplanowano wydatki w kwocie 5.000 zł za organizację i obchody Dni Orchowa.
Dz. 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT plan 38.587 zł.
rozdz. 92601
Wydatki na utrzymanie obiektu sportowego – stadion w Orchowie w kwocie 6.600 zł.
zakup materiałów do napraw i utrzymanie budynku szatnia – magazyn , energia elektryczna , wywóz odpadów .
rozdz. 92605
Planuje się dotacje do organizacji , stowarzyszeń nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania sportowe w kwocie 24.000 zł
Wynagrodzenia bezosobowe i pochodne – koordynatorzy sportu międzyszkolnego i grupy młodzików – piłka nożna
Prognoza kwoty długu i spłat na rok 2007 i lata następne | ||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
Lp. |
Wyszczególnienie |
Kwota długu na dzień 31.12.2006 |
Prognoza | |||||
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1. |
Zobowiązania wg tytułów dłużnych: (1.1+1.2+1.3) |
1 009 674 |
3 612 674 |
3 387 272 |
2 641 270 |
1 895 268 |
1 196 016 |
603 264 |
1.1 |
Zaciągnięte zobowiązania (bez prefinansowania) z tytułu: |
1 009 674 |
1 009 674 |
3 387 272 |
2 641 270 |
1 895 268 |
1 196 016 |
603 264 |
1.1.1 |
pożyczek |
532 500 |
532 500 |
390 500 |
248 500 |
106 500 |
|
|
1.1.2 |
kredytów |
477 174 |
477 174 |
2 996 772 |
2 392 770 |
1 788 768 |
1 196 016 |
603 264 |
1.1.3 |
obligacji |
|
|
|
|
|
|
|
1.2 |
Planowane w roku budżetowym (bez prefinansowania): |
|
2 603 000 |
|
|
|
|
|
1.2.1 |
pożyczki |
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2 |
kredyty, w tym: |
|
2 603 000 |
|
|
|
|
|
|
EBOiR |
|
|
|
|
|
|
|
1.2.3 |
obligacje |
|
|
|
|
|
|
|
1.3 |
Pożyczki, kredyty i obligacje na prefinansowanie |
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1 |
Zaciągnięte zobowiązania |
|
|
|
|
|
|
|
1.3.2 |
Planowane zobowiązania |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Obsługa długu (2.1+2.2+2.3) |
|
305 402 |
874 922 |
856 802 |
772 952 |
631 352 |
633 794 |
2.1 |
Spłata rat kapitałowych z wyłączeniem prefinansowania |
|
225 402 |
746 002 |
746 002 |
699 252 |
592 752 |
603 264 |
2.1.1 |
kredytów i pożyczek |
|
225 402 |
746 002 |
746 002 |
699 252 |
592 752 |
603 264 |
2.1.2 |
wykup papierów wartościowych |
|
|
|
|
|
|
|
2.1.3 |
udzielonych poręczeń |
|
|
|
|
|
|
|
2.2 |
Spłata zobowiązań z tytułu prefinansowania |
|
|
|
|
|
|
|
2.3 |
Spłata odsetek i dyskonta |
|
80 000 |
128 920 |
110 800 |
73 700 |
38 600 |
30 530 |
3. |
Prognozowane dochody budżetowe |
|
8 350 628 |
8 768 160 |
9 206 500 |
9 574 700 |
9 861 900 |
10 259 300 |
4. |
Prognozowane wydatki budżetowe |
|
10 728 226 |
8 022 158 |
8 460 498 |
8 875 448 |
9 269 148 |
9 656 036 |
5. |
Prognozowany wynik finansowy |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Relacje do dochodów (w %): |
|
40,56 |
30,12 |
20,58 |
12,49 |
6,11 |
|
6.1 |
długu (art. 170 ust. 1) (1-2.1-2.2):3 |
|
40,56 |
30,12 |
20,58 |
12,49 |
6,11 |
|
6.2 |
długu po uwzględnieniu wyłączeń (art. 170 ust. 3) |
|
|
|
|
|
|
|
6.3 |
spłaty zadłużenia (art. 169 ust. 1) (2:3) |
|
3,66 |
9,98 |
9,31 |
8,07 |
6,40 |
|
6.4 |
spłaty zadłużenia po uwzględnieniu wyłączeń (art. 169 ust. 3) (2.1+2.3):3 |
|
|
|
|
|
|
|