Uchwała Nr IV/23/07

Rady Gminy Orchowo

z dnia   29 stycznia 2007r.

 

 

 

w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2007.

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 165, 173, 182, 184, 188 ust. 2, 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zmianami).

 

Rada Gminy Orchowo

uchwala, co następuje:

 

§ 1

1)      Ustala się dochody budżetu na rok 2007 w wysokości 8.350.628 zł., zgodnie
z załącznikiem nr 1.

2)      Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

            - dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.153.950 zł. zgodnie z załącznikiem nr 3.

 

§ 2

1)      Ustala się wydatki budżetu na rok 2007 w wysokości 10.728.226 zł. zgodnie
z załącznikiem nr 2.

2)      Wydatki o których mowa w ust. 1 obejmują:

  1. Wydatki bieżące w wysokości 8.052.752 zł. w tym na:

a)      wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń – kwota 3.861.736 zł.

b)      dotacje – kwota 102.800 zł.

            w tym:

- podmiotowe dla instytucji kultury – 72.400 zł. w tym Gminna Biblioteka Publiczna w Orchowie 72.400 zł.

- dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych – 28.900 zł.

w tym:

O      Gminna Spółka Wodna w Orchowie – 4.900 zł.

O      Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu poprzez organizację masowych imprez sportowych – 24.000 zł.

- celowa na pomoc finansową udzieloną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących – 1.500 zł.

w tym:

O      1000 zł dla Miasta Konin na utrzymanie Izby Wytrzeźwień w Koninie.

O      500 zł. dla Powiatu Mogilno na utrzymanie Ośrodka Interwencji Kryzysowej z siedzibą w Strzelnie.

                  c) wydatki na obsługę długu – 81.000 zł.

      2. Wydatki majątkowe w roku 2007 w wysokości 2.675.474 zł.

      Ustala  się wykaz zadań inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem nr 4.

      3. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:

- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.153.950 zł. zgodnie z załącznikiem nr 3 

 

§ 3

1)      Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 35.000 zł. i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 33.000 zł. i wydatki na realizację zadań zwalczania narkomanii w wysokości 2.000 zł.

 

§ 4

1)      Deficyt budżetu w kwocie 2.377.598 zł. zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętego kredytu.

2)      Przychody budżetu i rozchody budżetu określa załącznik nr 5.

 

§ 5

W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 48.544 zł.

 

 

§ 6

Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1) przychody         10.000 zł.

2) wydatki             10.000 zł.

zgodnie z załącznikiem nr 6.

 

§ 7

Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek 2.753.000 zł.,
z tego na:

1)      pokrycie występującego  w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu – 150.000 zł.

2)      finansowanie planowanego deficytu budżetu – 2.377.598 zł.

3)      spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów – 225.402 zł.

 

§ 8

Upoważnia się Wójta do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

 

§ 9

Upoważnia się Wójta do:

1)      zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 150.000 zł.,

2)      dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w tym dokonywanie zmian wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz do tworzenia nowych paragrafów w ramach działu za wyjątkiem zmian kwot wydatków majątkowych, zmian kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy,

3)      lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

 

§ 10

 Ustala się sumę 250.000 zł. do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

 

§ 11

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007r.
i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

 

Przewodniczący Rady Gminy

 

Hieronim Adamczyk

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        Załącznik nr 1

do uchwały Rady Gminy nr IV/23/07

                                                         z dnia 29 stycznia 2007r.       

 

 

 

 

 

Plan dochodów budżetu gminy Orchowo na 2007 r.

 

 

 

 

 

Dział

Rozdział

§

Źródło dochodów

Plan 2007 r.

1

2

3

4

5

010

 

 

Rolnictwo i łowiectwo

226 500

 

1010

 

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

226 500

 

0830

Wpływy z usług

220 000

0920

Pozostałe odsetki

2 000

0970

Wpływy z różnych dochodów

4 500

020

 

 

Leśnictwo

2 000

 

02001

 

Gospodarka leśna

2 000

 

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowch Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze.

2 000

700

 

 

Gospodarka mieszkaniowa

113 210

 

70005

 

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

113 210

 

0470

Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości

2 790

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowch Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze.

85 000

0770

Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości

24 920

0920

Pozostałe odsetki

500

750

 

 

Administracja publiczna

47 003

 

75011

 

Urzędy wojewódzkie

41 050

 

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oaz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

40 400

2360

Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami

650

75023

 

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

5 953

 

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

4 353

0920

Pozostałe odsetki

1 000

0970

Wpływy z różnych dochodów

600

751

 

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

650

 

75101

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

650

 

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oaz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

650

756

 

 

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

1 875 156

 

75601

 

Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

5 000

 

0350

Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej

5 000

75615

 

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

561 200

 

0310

Podatek od nieruchomości

396 300

0320

Podatek rolny

138 000

0330

Podatek leśny

20 800

0340

Podatek od środków transportowych

5 100

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

1 000

75616

 

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

633 300

 

0310

Podatek od nieruchomości

296 000

0320

Podatek rolny

236 100

0330

Podatek leśny

1 800

0340

Podatek od środków transportowych

56 400

0360

Podatek od spadków i darowizn

1 000

0370

Podatek od posiadania psów

1 000

0430

Wpływy z opłaty targowej

9 000

0450

Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe

1 000

0500

Podatek od czynności cywilnoprawnych

25 000

0690

Wpływy z różnych opłat

2 000

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

4 000

75618

 

Wpływy z innych opłat stanowiących  dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw

53 200

 

0410

Wpływy z opłaty skarbowej

14 000

0480

Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

35 000

0490

Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw

4 000

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

200

75621

 

Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

622 456

 

0010

Podatek dochodowy od osób fizycznych

621 456

 

0020

Podatek dochodowy od osób prawnych

1 000

758

 

 

Różne rozliczenia

3 822 734

 

75801

 

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

2 628 969

 

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

2 628 969

75807

 

Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin

1 142 600

 

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

1 142 600

75831

 

Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin

51 165

 

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

51 165

801

 

 

Oświata i wychowanie

6 065

 

80101

 

Szkoły podstawowe

40

 

0920

Pozostałe odsetki

40

80104

 

Przedszkola

6 010

 

0830

Wpływy z usług

6 000

0920

Pozostałe odsetki

10

80110

 

Gimnazja

15

 

0920

Pozostałe odsetki

15

852

 

 

Pomoc społeczna

2 247 810

 

85203

 

Ośrodki wsparcia

409 510

 

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

409 300

2360

Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami

210

85212

 

Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

1 620 100

 

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

1 620 100

85213

 

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

11 500

 

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

11 500

85214

 

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

138 400

 

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

72 000

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin)

66 400

85219

 

Ośrodki pomocy społecznej

55 500

 

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin)

55 500

85295

 

Pozostała działalność

12 800

 

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin)

12 800

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

1 000

 

90095

 

Pozostała działalność

1 000

 

0830

Wpływy z usług

1 000

921

 

 

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

4 500

 

92109

 

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

4 500

 

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

4 500

926

 

 

Kultura fizyczna i sport

4 000

 

92695

 

Pozostała działalność

4 000

 

0830

Wpływy z usług

4 000

Dochody ogółem

8 350 628

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2

 

 

 

do uchwały Rady Gminy nr IV/23/07

 

 

 

z dnia 29 stycznia 2007r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan wydatków budżetu gminy Orchowo na 2007 r.

 

 

 

Dział

Rozdział

§

Treść

Wartość

010

 

 

Rolnictwo i łowiectwo

2 948 709

 

01009

 

Spółki wodne

4 900

 

2830

Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych

4 900

01010

 

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

2 936 309

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

51 080

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

3 820

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

11 040

4120

Składki na Fundusz Pracy

1 585

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

15 000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

20 600

4260

Zakup energii

100 000

4270

Zakup usług remontowych

28 000

4300

Zakup usług pozostałych

14 650

4370

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

1 200

4410

Podróże służbowe krajowe

2 900

4430

Różne opłaty i składki

17 400

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

1 560

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

2 667 474

01030

 

Izby rolnicze

7 500

 

2850

Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego

7 500

600

 

 

Transport i łączność

93 840

 

60004

 

Lokalny transport zbiorowy

12 840

 

4300

Zakup usług pozostałych

12 840

60016

 

Drogi publiczne gminne

76 000

 

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

4 000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

60 000

4300

Zakup usług pozostałych

4 000

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

8 000

60095

 

Pozostała działalność

5 000

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

5 000

700

 

 

Gospodarka mieszkaniowa

75 014

 

70005

 

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

30 614

 

4300

Zakup usług pozostałych

30 000

4530

Podatek od towarów i usług (VAT)

614

70095

 

Pozostała działalność

44 400

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

36 500

4260

Zakup energii

3 000

4300

Zakup usług pozostałych

4 000

4430

Różne opłaty i składki

900

710

 

 

Działalność usługowa

50 000

 

71004

 

Plany zagospodarowania przestrzennego

50 000

 

4300

Zakup usług pozostałych

50 000

750

 

 

Administracja publiczna

1 212 565

 

75011

 

Urzędy wojewódzkie

40 400

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

26 112

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

2 041

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

4 814

4120

Składki na Fundusz Pracy

690

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

713

4410

Podróże służbowe krajowe

900

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

780

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

250

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

200

4750

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

3 900

75022

 

Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu)

68 300

 

3030

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

65 000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

2 000

4300

Zakup usług pozostałych

500

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

800

75023

 

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

1 063 257

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

3 000

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

641 794

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

51 700

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

116 830

4120

Składki na Fundusz Pracy

16 750

4140

Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

17 000

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

3 000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

35 000

4260

Zakup energii

11 000

4280

Zakup usług zdrowotnych

1 000

4300

Zakup usług pozostałych

71 000

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

3 252

4360

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej

2 900

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

8 966

4410

Podróże służbowe krajowe

26 500

4430

Różne opłaty i składki

6 500

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

22 365

4610

Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego

5 000

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

7 000

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

1 200

4750

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

11 500

75075

 

Promocja jednostek samorządu terytorialnego

5 000

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1 500

4300

Zakup usług pozostałych

3 500

75095

 

Pozostała działalność

35 608

 

2900

Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

9 700

3030

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

7 000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1 500

4300

Zakup usług pozostałych

1 500

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

708

4430

Różne opłaty i składki

15 000

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

200

751

 

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

650

 

75101

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

650

 

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

93

4120

Składki na Fundusz Pracy

13

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

544

754

 

 

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

80 685

 

75412

 

Ochotnicze straże pożarne

80 185

 

3030

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

13 000

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

5 710

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

1 715

4120

Składki na Fundusz Pracy

200

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

8 220

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

25 000

4260

Zakup energii

3 500

4270

Zakup usług remontowych

5 000

4300

Zakup usług pozostałych

11 900

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

1 440

4430

Różne opłaty i składki

4 500

75414

 

Obrona cywilna

500

 

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

500

756

 

 

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

13 500

 

75647

 

Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych

13 500

 

4100

Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne

13 000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

500

757

 

 

Obsługa długu publicznego

81 000

 

75702

 

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

81 000

 

8070

Odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów wartościowych oraz krajowych pożyczek i kredytów

81 000

758

 

 

Różne rozliczenia

48 544

 

75818

 

Rezerwy ogólne i celowe

48 544

 

4810

Rezerwy

48 544

801

 

 

Oświata i wychowanie

3 135 603

 

80101

 

Szkoły podstawowe

1 777 972

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

84 323

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

1 086 911

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

83 781

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

212 612

4120

Składki na Fundusz Pracy

29 921

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

4 500

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

123 700

4240

Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek

4 000

4260

Zakup energii

29 824

4280

Zakup usług zdrowotnych

1 220

4300

Zakup usług pozostałych

24 212

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

2 790

4360

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej

2 260

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

4 060

4410

Podróże służbowe krajowe

8 400

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

71 082

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

1 376

4750

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

3 000

80104

 

Przedszkola

243 661

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

11 484

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

151 248

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

10 115

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

28 853

4120

Składki na Fundusz Pracy

3 914

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

14 440

4240

Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek

3 000

4260

Zakup energii

5 000

4280

Zakup usług zdrowotnych

150

4300

Zakup usług pozostałych

3 750

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

948

4360

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej

480

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

420

4410

Podróże służbowe krajowe

700

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

9 039

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

120

80110

 

Gimnazja

926 046

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

39 254

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

589 409

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

48 450

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

115 743

4120

Składki na Fundusz Pracy

16 465

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

6 000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

18 800

4240

Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek

5 000

4260

Zakup energii

33 200

4280

Zakup usług zdrowotnych

1 080

4300

Zakup usług pozostałych

9 720

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

894

4360

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej

840

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

1 560

4410

Podróże służbowe krajowe

4 000

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

34 795

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

336

4750

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

500

80113

 

Dowożenie uczniów do szkół

155 883

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

21 936

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

1 865

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

5 234

4120

Składki na Fundusz Pracy

764

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

6 760

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

45 000

4300

Zakup usług pozostałych

72 044

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

780

4500

Pozostałe podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego

1 500

80146

 

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

16 661

 

4300

Zakup usług pozostałych

16 661

80195

 

Pozostała działalność

15 380

 

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

15 380

851

 

 

Ochrona zdrowia

35 000

 

85153

 

Zwalczanie narkomanii

2 000

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1 000

4300

Zakup usług pozostałych

1 000

85154

 

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

33 000

 

2710

Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących

1 500

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

7 287

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

614

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

1 761

4120

Składki na Fundusz Pracy

194

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

7 000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

7 644

4240

Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek

200

4300

Zakup usług pozostałych

6 800

852

 

 

Pomoc społeczna

2 582 929

 

85202

 

Domy pomocy społecznej

14 400

 

4330

Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego

14 400

85203

 

Ośrodki wsparcia

409 300

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

600

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

219 000

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

17 000

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

43 000

4120

Składki na Fundusz Pracy

5 800

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

11 000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

43 600

4230

Zakup leków i materiałów medycznych

300

4260

Zakup energii

4 000

4280

Zakup usług zdrowotnych

600

4300

Zakup usług pozostałych

47 400

4360

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej

500

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

1 500

4410

Podróże służbowe krajowe

2 000

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

9 000

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

1 000

4750

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

3 000

85212

 

Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

1 620 100

 

3110

Świadczenia społeczne

1 559 832

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

25 940

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

979

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

17 450

4120

Składki na Fundusz Pracy

589

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

2 150

4300

Zakup usług pozostałych

8 000

4360

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej

200

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

300

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

2 160

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

1 300

4750

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

1 200

85213

 

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

11 500

 

4130

Składki na ubezpieczenia zdrowotne

11 500

85214

 

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

168 400

 

3110

Świadczenia społeczne

96 400

3110

Świadczenia społeczne

72 000

85215

 

Dodatki mieszkaniowe

138 000

 

3110

Świadczenia społeczne

138 000

85219

 

Ośrodki pomocy społecznej

183 789

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

800

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

136 233

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

7 876

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

19 460

4120

Składki na Fundusz Pracy

2 640

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1 040

4300

Zakup usług pozostałych

3 400

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

750

4410

Podróże służbowe krajowe

6 300

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

4 290

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

1 000

85295

 

Pozostała działalność

37 440

 

3110

Świadczenia społeczne

37 440

854

 

 

Edukacyjna opieka wychowawcza

60 000

 

85404

 

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

60 000

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

18 936

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

5 773

4120

Składki na Fundusz Pracy

690

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

14 820

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

8 921

4240

Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek

3 000

4300

Zakup usług pozostałych

5 340

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

960

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

1 560

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

151 500

 

90002

 

Gospodarka odpadami

9 800

 

4300

Zakup usług pozostałych

9 800

90003

 

Oczyszczanie miast i wsi

3 800

 

4300

Zakup usług pozostałych

3 800

90004

 

Utrzymanie zieleni w miastach i gminach

2 000

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

2 000

90013

 

Schroniska dla zwierząt

10 900

 

2900

Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

10 900

90015

 

Oświetlenie ulic, placów i dróg

82 000

 

4260

Zakup energii

56 000

4300

Zakup usług pozostałych

26 000

90095

 

Pozostała działalność

43 000

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

32 000

4270

Zakup usług remontowych

7 000

4300

Zakup usług pozostałych

4 000

921

 

 

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

120 100

 

92109

 

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

42 700

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

33 000

4260

Zakup energii

8 500

4300

Zakup usług pozostałych

1 000

4430

Różne opłaty i składki

200

92116

 

Biblioteki

72 400

 

2480

Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury

72 400

92195

 

Pozostała działalność

5 000

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

3 000

4300

Zakup usług pozostałych

1 500

4430

Różne opłaty i składki

500

926

 

 

Kultura fizyczna i sport

38 587

 

92601

 

Obiekty sportowe

6 600

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

4 000

4260

Zakup energii

1 600

4300

Zakup usług pozostałych

1 000

92605

 

Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

31 987

 

2830

Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych

24 000

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

513

4120

Składki na Fundusz Pracy

74

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

5 400

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

2 000

Wydatki ogółem

10 728 226

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               Załącznik nr 3

 

 

 

do uchwały Rady Gminy nr IV/23/07

 

 

 

                                                z dnia 29 stycznia 2007r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 I. Dochody i wydatki związane z realizacją  zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2007 r.

 

 

 

 

 

 

Klasyfikacja

Nazwa

Dotacje

Wydatki

Dział

Rozdział

§

1

2

3

4

5

6

750

75011

2010

Urzędy wojewódzkie

40 400

 

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

 

26 112

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

 

2 041

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

 

4 814

4120

Składki na Fundusz Pracy

 

690

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

 

713

4410

Podróże służbowe krajowe

 

900

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

 

780

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

 

250

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

 

200

4750

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

 

3 900

Administracja publiczna - razem

40 400

40 400

751

75101

2010

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

650

 

 

 

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

 

93

4120

Składki na Fundusz Pracy

 

13

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

 

544

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa - razem

650

650

852

85203

2010

Ośrodki wsparcia

409 300

 

 

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagodzeń

 

600

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

 

219 000

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

 

17 000

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

 

43 000

4120

Składki na Fundusz Pracy

 

5 800

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

 

11 000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

 

43 600

4230

Zakup leków i materiałów medycznych

 

300

4260

Zakup energii

 

4 000

4280

Zakup usług zdrowotnych

 

600

4300

Zakup usług pozostałych

 

47 400

4360

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej

 

500

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

 

1 500

4410

Podróże służbowe krajowe

 

2 000

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

 

9 000

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

 

1 000

4750

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

 

3 000

Ośrodki wsparcia - razem

409 300

409 300

85212

2010

Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

1 620 100

 

 

3110

Świadczenia społeczne

 

1 559 832

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

 

25 940

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

 

979

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

 

17 450

4120

Składki na Fundusz Pracy

 

589

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

 

2 150

4300

Zakup usług pozostałych

 

8 000

4360

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej

 

200

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

 

300

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

 

2 160

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

 

1 300

4750

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

 

1 200

Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego -razem

1 620 100

1 620 100

85213

2010

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

11 500

 

 

4130

Składki na ubezpieczenia zdrowotne

 

11 500

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne - razem

11 500

11 500

85214

2010

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

72 000

 

 

3110

Świadczenia społeczne

 

72 000

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - razem

72 000

72 000

 

Pomoc społeczna - razem

2 112 900

2 112 900

OGÓŁEM

2 153 950

2 153 950

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom smorządu terytorialnego w 2007 r.

 

 

 

 

 

 

Klasyfikacja

Nazwa

Plan

Dział

Rozdział

§

1

2

3

4

5

750

75011

690

Administracja publiczna

13 000

852

85203

690

Pomoc społeczna

4 200

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zadania inwestycyjne w 2007 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w złotych

Lp.

Dział

Rozdz.

§**

Nazwa zadania inwestycyjnego

Planowane wydatki

Jednostka organizacyjna realizująca program lub koordynująca wykonanie programu

rok budżetowy 2007 (8+9+10+11)

z tego źródła finansowania

dochody własne jst

kredyty
i pożyczki

środki pochodzące
z innych  źródeł*

środki wymienione
w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p.

1

2

3

4

5

7

8

9

10

11

12

1.

010

01010

6050

Rozbudowa stacji wodociągowej Orchowo - projekt

24 500

24 500

        ¦

A.     
B.      
C.

           ¦

Urząd Gminy

2.

010

01010

6050

Budowa sieci wodociągowej Huby - Ostrówek

36 400

36 400

        ¦

A.     
B.
C.

           ¦

Urząd Gminy

3.

010

01010

6050

Budowa sieci wodociągowej Słowikowo - Rękawczn - projekt

3 500

3 500

        ¦

A.     
B.
C.

           ¦

Urząd Gminy

4.

010

01010

6050

Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanalikami w miejscowości Osówiec - Orchowo gm. Orchowo woj. Wielkopolskie

2 603 074

74

2 603 000

A.     
B.
C.

           ¦

Urząd Gminy

5.

600

60016

6050

Budowa drogi Szydłówiec - Orchówek - projekt

8 000

8 000

        ¦

A.     
B.
C.

           ¦

Urząd Gminy

Ogółem

2 675 474

72 474

2 603 000

          ¦

           ¦

x

Załącznik nr 4

do uchwały Rady Gminy Orchowo nr IV/23/07

z dnia 29 stycznia 2007r.


Załącznik nr 5

do uchwały Rady Gminy Orchowo nr IV/23/07

z dnia 29 stycznia 2007r.

 

Przychody i rozchody budżetu w 2007 r.

 

 

 

 

 

 

 

w złotych

Lp.

Treść

Klasyfikacja
§

Kwota
2007 r.

1

2

3

4

Przychody ogółem:

 

2 603 000

1.

Kredyty

§ 952

2 603 000

2.

Pożyczki

§ 952

 

3.

Pożyczki na finansowanie zadań realizowanych
z udziałem środków pochodzących z budżetu UE

§ 903

 

4.

Spłaty pożyczek udzielonych

§ 951

 

5.

Prywatyzacja majątku jst

§ 944

 

6.

Nadwyżka budżetu z lat ubiegłych

§ 957

 

7.

Papiery wartościowe (obligacje)

§ 931

 

8.

Inne źródła (wolne środki)

§ 955

 

Rozchody ogółem:

 

225 402

1.

Spłaty kredytów

§ 992

83 402

2.

Spłaty pożyczek

§ 992

142 000

3.

Spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE

§ 963

 

4.

Udzielone pożyczki

§ 991

 

5.

Lokaty

§ 994

 

6.

Wykup papierów wartościowych (obligacji)

§ 982

 

7.

Rozchody z tytułu innych rozliczeń

§ 995

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Załącznik nr 6

do uchwały Rady Gminy Orchowo nr IV/23/07

z dnia 29 stycznia 2007r.

 

 

 

Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu

Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

 

 

 

 

 

w złotych

Lp.

Wyszczególnienie

Plan na 2007 r.

I.

Stan środków obrotowych na początek roku

 

II.

Przychody

10 000

1.

§ 0690 Wpływy z  różnych opłat

10 000

2.

 

 

3.

 

 

III.

Wydatki

10 000

1.

Wydatki bieżące

 

 

§ 4210 Zakup materiałów i wyposażenia

8 000

 

§ 4300 Zakup usług pozostałych

2 000

2.

Wydatki majątkowe

 

 

 

 

 

 

 

IV.

Stan środków obrotowych na koniec roku

 

 

 


                        Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Wójta Gminy Orchowo

Nr 40/06 z dnia 14 listopada 2006r.

 

 

 

 

 

 

Część opisowa do Uchwały budżetowej na rok 2007

objaśnienia do załącznika Nr 1 do uchwały budżetowej

 

 

 

 

 

DOCHODY

 

 

 

DZ.   010  ROLNICTWA   I   ŁOWIECTWO         Plan       226.500 zł

 

 

 

rozdz.     01010

 

Zaplanowano wpływy z usług – sprzedaż wody i odprowadzanie ścieków w kwocie     220.000  zł.  w wysokości planu  na 2006    wg obowiązujących opłat w roku 2006.

 

Zaplanowano odsetki z tytułu nieterminowych wpłat za wodę i ścieki.

Różne dochody plan wpłat 0.50 gr. miesięcznie zg.  z uchwałą Rady Gminy za użytkowanie wodomierzy.

 

DZ .   020                  LEŚNICTWO         plan           2.000 zł

 

rozdz. 02001

 

Planuje się dochody w wysokości 2.000 zł z tytułu czynszów za tereny łowieckie

 

 

DZ   700   GOSPODARKA   MIESZKANIOWA       plan          113.210 zł.

 

rozdz.   70005

 

Zaplanowano dochody za wieczyste użytkowanie gruntów zg. z zawartymi umowami.

Dochody z czynszów i dzierżaw gruntów i mienia komunalnego zaplanowano w wysokości 85.000 zł z tego czynsze za grunty  21.000 zł , czynsze z tytułu najmu i dzierżawy mieszkań 35.728 zł. i  lokali użytkowych    28.272 zł   plan  zgodnie  z zawartymi umowami.

Zaplanowano dochody z tytułu sprzedaży mienia komunalnego – spłaty rat przypadające na rok 2007 oraz sprzedaż nieruchomości – 1 budynek i 1 działka.

 

 

DZ    750               ADMINISTRACJA   PUBLICZNA           plan      47.003 zł

 

rozdz.   75011

 

Zaplanowano dotację od Wojewody na realizację zadań zleconych – USC, sprawy wojskowe, ewidencja ludności.

Zaplanowano dochody w wysokości 5 % za realizację zadań zleconych – od wpłat za dowody osobiste pobierane przez urząd  gminy przekazywane do Wojewody.

 

 

rozdz.    75023

 

Planuje się dochody z czynszów  za lokal mieszkalny i lokal Policji w budynku urzędu gminy zgodnie z  zawartymi  umowami.

Odsetki w kwocie 1000 zł od lokat terminowych oraz dochody z tytułu prowizji za rozprowadzanie znaków skarbowych.

 

 

DZ   751   URZĘDY   NACZELNYCH   ORGANÓW   WŁADZY   PAŃSTWOWEJ,         KONTROLI   I   OCHRONY  PRAWA ORAZ  SĄDOWNICTWA   plan    650zł

 

 

 

rozdz.      75101

 

Dotacje z Krajowego Biura Wyborczego na aktualizację w ciągu roku spisów wyborców.

 

 

DZ      756   DOCHODY   OD   OSÓB   PRAWNYCH,   OD  OSÓB   FIZYCZNYCH   I                   OD   INNYCH   JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH   OSOBOWOŚCI                      PRAWNEJ   ORAZ   WYDATKI   ZWIĄZANE   Z   ICH   POBOREM  

 

                                                                                                      Plan        1.875.156 zł.

 

rozdz.   75601

 

Zaplanowano dochody z tytułu podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacanego w formie karty podatkowej pobieranego na rzecz gminy przez Urzędy Skarbowe – kwota 5.000 zł.  zg. z planem Urzędu Skarbowego w Słupcy.

 

 

rozdz.   75615

Dochody od osób prawnych

 

- podatek od nieruchomości zaplanowano wg wymiaru na dzień 18.10.2006 i wg stawek uchwalonych na rok 2006

 

- podatek rolny planuje się wg. wymiaru na dzień 18.10.2006 przyjęto do wyliczenia cenę 28zł   za 1 g i hektary przeliczeniowe 1.977,90

 

- podatek leśny

Planuje się dochody z podatku leśnego wg stawek ceny drewna ogłoszonej przez Prezesa GUS   29,41 z  ha fizycznego przeliczając deklarację na rok 2006.

 

- podatek od środków transportowych planuje się dochody na podstawie zarejestrowanych     pojazdów w roku 2006 wg stawek uchwalonych na rok 2006.

 

- zaplanowano odsetki od nieterminowych wpłat podatków

 

 

rozdz.   75616

Dochody z podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

 

- podatek od nieruchomości zaplanowano w wysokości wymiaru na dzień 18.10.2006r. i wg obowiązujących stawek w roku 2006

 

- podatek rolny zaplanowano wg ceny 28 zł za 1 q  krotność 2,5 dla gospodarstw   ha    przeliczeniowe 3661,5089 ,     1 q  krotność 5,00 dla działek ha fizyczne 82,0231

- wymiar podatku pomniejszony o ulgi inwestycyjne i z tytułu nabycia gruntów w łącznej kwocie 20.237 zł

 

 

- podatek leśny zaplanowano wg stawek ceny drewna ogłoszonej na rok 2007

 

- podatek od środków transportowych zaplanowano wg ilości pojazdów zarejestrowanych na dzień 30.09.2006 i stawek obowiązujących w roku 2006

 

- podatek od spadków i darowizn zaplanowano zg. z planem Urzędu Skarbowego w Słupcy

 

- podatek od posiadania psów planuje się w kwocie 1000 zł. wg stawek na rok 2006 i wymiaru w roku 2006

 

- wpływy z opłaty targowej pobieranej od osób sprzedających na terenie gminy ( brak targowiska ) zaplanowano w wysokości przewidywanych dochodów w roku 2006

 

- wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe zaplanowano dochody z opłat za wypis z planu przestrzennego

 

- podatek od czynności cywilnoprawnych zaplanowano zgodnie z planem Urzędu Skarbowego w Słupcy i innych urzędów w Gnieźnie, Mogilnie , Poznaniu,

 

-wpływy z różnych opłat – dochody z tytułu zwrotów kosztów upomnień , nieterminowe płatności podatków ,

 

-odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat lokalnych na podstawie przewidywanego wykonania za rok 2006.

 

 

 

rozdz.   75618

 

- wpływy z opłaty skarbowej zaplanowano w wysokości przewidywanych wpływów              w roku 2006 ,

 

- wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu zaplanowano wg. opłat wniesionych w roku 2006 nie uwzględniono w planie wpłat jednorazowych,

 

- wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jst na podstawie odrębnych ustaw zaplanowano w kwocie  4.000 zł z tego wpisy i zmiany ewidencji działalności gospodarczej  kwota 3.000 zł , opłata adiacencka  wpłaty rat w roku 2007 kwota 876 zł. , opłata za zajęcie pasa drogowego kwota 124 zł.

 

- odsetki od rozłożonej na raty opłaty adiacenckiej,

 

 

rozdz.       75621

 

- podatek dochodowy od osób fizycznych przyjęto zgodnie z pismem Ministra Finansów wyższy plan na rok 2007 do roku 2006 o 96.867 zł zakłada się że będzie realny w związku ze zniesieniem ulg remontowych,

 

- podatek dochodowy od osób prawnych zaplanowano w kwocie 1000 zł.

 

Plany dochodów podatków  i opłat lokalnych zaplanowano wg. stawek uchwalonych przez Radę Gminy na rok 2006 nie planuje się podwyższenia stawek na rok 2007.

 

 

 

Dz.     756           RÓŻNE ROZLICZENIA                  plan             3.822,734  zł.

 

 

rozdz.    75801,      rozdz.         75807    i           rozdz. 75831

 

Planuje się zgodnie z pismem Ministra Finansów kwoty subwencji oświatowej , subwencji wyrównawczej i równoważącej są to kwoty planowane.Ostateczne wielkości subwencji zostaną przekazane przez Ministra Finansów po ogłoszeniu ustawy budżetowej na rok 2007.

 

 

 

 

 

Dz.     801    OŚWIATA  I  WYCHOWANIE                 plan             6.065 zł

 

 

Zaplanowano odsetki od rachunków bankowych szkół podstawowych, przedszkola i gimnazjum ,Zaplanowano 6.000 zł tytułem odpłatności za pobyt w przedszkolu zgodnie z uchwałą Rady Gminy,

 

Dz.    852       POMOC SPOŁECZNA                    plan                  2.247.810 zł

 

rozdz.   85203

 

Dotacja od Wojewody na realizację zadań zleconych – funkcjonowanie Środowiskowego Domu Samopomocy w Słowikowie:

- zaplanowano 5% dochodów z tytułu pobierania odpłatności za pobyt w SDS i odprowadzanych do Urzędu Wojewódzkiego,

 

rozdz.  85212

 

Dotacje od Wojewody na realizację zadań zleconych –   ,świadczenia rodzinne – zasiłki rodzinne , pielęgnacyjne, zaliczki alimentacyjne , ubezpieczenia emerytalne i rentowne z ubezpieczenia społecznego

 

rozdz.   85213

 

Dotacje od Wojewody na realizację zadań zleconych – składki zdrowotne opłacone za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

 

rozdz.    85214

 

Dotacje od Wojewody na realizację zadań zleconych

- zasiłki stałe , stałe wyrównawcze kwota 72.000 zł, oraz dotacje na realizację zadań własnych gminy, wypłata zasiłków okresowych kwota 66.400 zł  

 

rozdz.    85219

 

Dotacja od Wojewody na realizację zadań własnych gminy – funkcjonowanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

 

rozdz.   85295

 

Dotacja od Wojewody na realizację zadań własnych gminy – dożywianie dzieci w szkołach

Dotacje od Wojewody zg. z pismem FB.I-3.3010-28/06  przyjęto do planu ostateczne kwoty zostaną przekazane po ogłoszeniu ustawy budżetowej.

 

Dz.   900   GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA    plan 1.000zł

 

 

rozdz.      90095

 

Zaplanowano dochody z tytułu wynajmu sprzętu gminy – koparkoładowarki

 

 

 

 

 

 

Dz.   921   KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO  plan  4.500zł

 

 Rozd. 92109

 

Zaplanowano dochody z czynszu najmu za lokale użytkowe w Domu Strażaka i Kultury w Orchowie w kwocie 2.333 zł. , czynsz najmu mieszkanie w budynku świetlicy w Słowikowie kwota 667 zł oraz wynajem pomieszczeń w DS i K Orchowo na imprezy okolicznościowe kwota 1500 zł

 

 

Dz.   926    KULTURA   FIZYCZNA  I  SPORT                      plan       4.000 zł.

 

Rozd. 92695

 

Zaplanowano dochody za wynajem pomieszczeń hali sportowej przy szkole w Orchowie – przez osoby fizyczne i organizacje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Objaśnienia do załącznika Nr 2 do uchwały budżetowej

 

 

 

WYDATKI

 

Dz.      010             ROLNICTWO  I  ŁOWIECTWO               plan     2.948.709 zł

 

rozdz.       01009

 

Zaplanowano dotację dla Gminnej Spółki Wodnej w Orchowie na wykonanie konserwacji rowu w Orchowie do którego podłączona jest oczyszczalnia kontenerowa .

 

 

 

rozdz.     01010

 

Zaplanowano wydatki bieżące na koszty utrzymania stacji i sieci wodociągowych i oczyszczalni ścieków.

 

Wodociągi      kwota      ogółem          187.525 zł

 

Wydatki na wynagrodzenia konserwatorów 1,5 etatu , nagrodę jubileuszową , odprawę emerytalną  , dodatkowe wynagrodzenie roczne pochodne od płac wynagrodzenia za pobór opłat za wodę   razem  kwota 59.155 zł.

Zakupy materiałów: do usuwania awarii , farby, okna wodomierze kwota 20.100 zł

energia elektryczna kwota 60.000 zł , zaplanowano remont w stacji wodociągowej w Orchowie – wymiana złóż filtracyjnych 28.000 zł . Pozostałe usługi kwota 5.600 zł na badanie wody , wynajem dźwigu , awarie . Zaplanowano opłatę za pobór wód głębinowych kwota 10.600 zł. Planuje się wydatki na delegacje służbowe – ryczałt i odpis na fundusz świadczeń socjalnych kwota  4.070 zł.

 

 

Oczyszczalnie   ścieków         kwota     ogółem               81.310 zł

 

Wynagrodzenia  1 etatu , dodatkowe wynagrodzenia roczne, fundusz świadczeń socjalnych , pochodne od płac ZUS i F. Pracy , wynagrodzenia za pobór opłat za ścieki kwota    23.760 zł

Zaplanowano zakup materiałów  500 zł

Energia elektryczna 40.000 zł , pozostałe usługi  9.050 zł. na analizę i badanie ścieków , przeglądy awarie urządzeń. Rozmowy i  abonament telefoniczny 1.200 zł, opłaty za wprowadzanie ścieków do gruntów 6.800

 

 

 

Zaplanowano zadania inwestycyjne:

 

1. Rozbudowa stacji wodociągowej w Orchowie

     - opracowanie projektu                                              24.500 zł.

 

2. Budowa sieci wodociągowej od m. Huby Myślątkowskie – Ostrówek    -  projekt i wykonanie                                                                                 36.400 zł.

 

3. Budowa sieci wodociągowej od m. Słowikowo – Rękawczyn

    - projekt                                                                                          3.500 zł.

 

4. Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanalikami w miejscowości Osówiec- Orchowo

     gmina Orchowo                                                             2.603.074 zł

 

 

rozdz.         01030

 

Zaplanowano wydatki na rzecz Izb Rolniczych 2% od planowanych dochodów z podatku     rolnego.

 

 

Dz.         600   TRANSPORT   I     ŁĄCZNOŚĆ           plan     93.840  zł.

 

rozdz.          60004

 

W związku z zawartą umową z PKS na wprowadzenie kursu autobusu Orchowo – Słupca zaplanowano wydatki w kwocie   12.840 zł.

 

 

rozdz.         60016

 

Zaplanowano wydatki na bieżące utrzymanie dróg gminnych kwotę 68.000 zł – z tego wynagrodzenie za usługowe odśnieżanie dróg , zakup materiałów – kamień , grys , emulsja, mieszanka żwirowa , znaki drogowe, transport materiałów.

 

rozdz.        60095

 

Wydatki zaplanowano na zakup kostki brukowej , uzupełnienie uszkodzeń chodników oraz utrzymanie przystanków .

 

Zaplanowano zadanie inwestycyjne – budowa drogi  Szydłówiec – Orchówek

- projekt             8.000 zł 

 

 

 

 

Dz.        700       GOSPODARKA   MIESZKANIOWA   PLAN     75.014  zł.

 

 

rozdz.         70005

 

Zaplanowano wydatki na opracowanie decyzji o warunkach zabudowy oraz wypisy i wyrysy geodezyjne do komunalizacji dróg , wyceny nieruchomości.

Podatek VAT zaplanowano od opłat za wieczyste użytkowanie gruntów.

 

 

rozdz.          70095

 

 

Wydatki dotyczą budynków komunalnych – mieszkalnych i użytkowych.

Zaplanowano zakupy materiałów – opał do kotłowni budynek ( OZ) i materiały do bieżących napraw , konserwacji , Energia elektryczna.

 

- kotłownia budynek (OZ) usługi kominiarzy, transport opału, czynsz do PKP za lokal mieszkalny oraz opłaty za wprowadzenie dymów do atmosfery.

 

 

 

Dz.       710         DZIAŁALNOŚĆ   USŁUGOWA       plan       50.000 zł

 

rozdz.           71004

 

Zaplanowano opracowanie planu przestrzennego zagospodarowania do wybranej miejscowości   decyzję podejmie  Rada Gminy.

 

 

 

Dz.     750         ADMINISTRACJA    PUBLICZNA       plan      1.212.565  zł.

 

rozdz.          75011

 

Zaplanowano wydatki na wynagrodzenia 1 etat , dodatkowe wynagrodzenie roczne , pochodne od wynagrodzeń ZUS i F. Pracy , odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych .

Zakup materiałów – druki , środki BHP , wyposażenie , delegacje służbowe , szkolenia pracowników, zakupy papieru do ksero i drukarek , zakup programu do rejestracji stanu cywilnego odpisy, przypisy oraz ABI administracja hasłami , programami.

Wydatki zaplanowano w wysokości dotacji od wojewody na wykonanie zadań USC, ewidencja ludności, sprawy wojskowe.

 

 

rozdz.           75022

 

Zaplanowano diety dla radnych za udział w sesjach , komisjach , diety przewodniczącego Rady  i  v- ce przewodniczącego .

Wysokość diet zaplanowano wg. obowiązującej uchwały 10 krotna dieta pracownicza – przewodniczący , 5-krotna dieta pracownicza v-ce przewodniczący i radni za udział i prace sesja i komisje.

 

 

 

 

 

 

 

rozdz.           75023

 

 

Zaplanowano wydatki na  utrzymanie i funkcjonowanie  Urzędu Gminy .

Wynagrodzenia pracowników 17,25 etatu administracja 6,67 etatu obsługi, 4 stażystów 1 miesięczne wynagrodzenie , pracownicy interwencyjni, 3 nagrody jubileuszowe zaplanowano 3% wzrostu wynagrodzeń , dodatkowe wynagrodzenia roczne , składki ZUS i F. Pracy , kwota 827.074 zł  Zaplanowano 3.000 zł na zatrudnienie umowy zlecenia lub o dzieło  (zastępstwa pracowników) .Składki na Państwowy Fundusz Osób Niepełnosprawnych .

zaplanowano w związku z zatrudnieniem powyżej 25 etatów  w  roku 2007 wskaźnik przeliczenia wysokości składki wynosi 0,05.

Zaplanowano zakup materiałów i wyposażenia : na zakup opału , tonery tusze, nagłośnienie sali posiedzeń , środki BHP dla pracowników , środki czystości do utrzymania porządku , wyposażenie i odnowienie pomieszczeń biurowych , materiały biurowe- druki , publikacje fachowe. Energia elektryczna kwota 11.000 zł.

Zaplanowano wydatki w kwocie 1000 zł na badania pracowników , opłaty za internet stałe łącze 149 zł. miesięcznie  i  opłata za BIP. Opłaty za usługi telefonii komórkowej – kwota 2.900 zł w tym abonament za 2 telefony komórkowe 816 zł , rozmowy telefoniczne i abonament 8.966 zł.

Zakup usług pozostałych kwota 71.000 zł. na usługi pocztowe , kominiarskie , prenumeratę czasopism i Dzienników Ustaw i Monitora Polski , abonamenty LEX , opieka autorska programy komputerowe , usługi w zakresie BHP , naprawa sprzętu , opracowanie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego, Wieloletniego Programu Finansowego , Programu Rozwoju Lokalnego .

Podróże służbowe ryczałty – ryczałty przejazdy na terenie gminy własnymi samochodami 4 pracowników oraz delegacje służbowe .Zaplanowano składki na Wojewódzki Ośrodek Kształcenia Samorządowego .Naliczono odpis na zakładowy fundusz Świadczeń Socjalnych licząc 26,25 pracowników i emeryci i renciści 14 osób  do odliczenia przyjęto odpis w kwocie 780 zł Na opłaty komornicze – ściągalność zaległości przez komorników kwota 5.000 zł

Na szkolenia pracowników zaplanowano 7.000 zł. Zakup papieru do kserokopiarek i drukarek kwota 1.200 zł. Akcesoria komputerowe zaplanowano projektor multimedialny , 3 szt  drukarki , 7 szt.  UPS,  2 zestawy  komputery.

 

 

 

rozdz.            75075

Na wydatki związane z promocją gminy zaplanowano 5.000 zł na broszury , widokówki , foldery, formularze.

 

 

rozdz.            75095

Zaplanowano wydatki na opłacenie składek do związków gmin- „Sąsiedzi”, Związek Gmin Słupeckich , Powidzki Park Krajobrazowy i Związek Gmin Wiejskich  kwota 9.700 zł.

Na wypłatę diet dla sołtysów za udział w sesjach kwota 7.000 zł zg. z uchwałą Rady należna dieta to 50% diety radnego . Funkcjonowanie Gminnego Centrum Informacji kwota 3.908 zł materiały , papier,  internet, usługi.

Ubezpieczenia mienia gminy wszystkie jednostki budżetowe zgodnie z umową 15.000 zł.

 

 

 

Dz.   751    URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ

                   KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA    plan  650zł

 Rozdz.  75101

Z dotacji z Krajowego Biura Wyborczego zaplanowano wydatki związane z aktualizacją spisów wyborców w ciągu roku – wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzenie

 

Dz.    754     BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE         plan            80.685 zł .

 

 

rozdz.75412

 

Na 3 jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej zaplanowano wydatki na wypłatę ekwiwalentów za udział w akcjach ratunkowych i szkoleniach kwota 13.000 zł. , wynagrodzenie 1/3  etatu składki ZUS, i F.Pracy , wynagrodzenia dla kierowców – konserwatorów i komendanta OSP kwota 15.845 zł. Zakupy materiałów i wyposażenie – paliwo do samochodów i sprzętu ratowniczego , środki chemiczne, zwalczanie owadów, miał węglowy części do napraw kwota 25.000 zł.Na remonty samochodów kwota 5.000 zł . Abonament i rozmowy telefoniczne 1.440 zł. Pozostałe usługi – przeglądy techniczne pojazdów i sprzętu , badania lekarskie kwota 11.900 zł.Energia elektryczna OSP Bielsko i Słowikowo 3.500 zł. Ubezpieczenia strażaków  kwota 4.500 zł.

 

 

rozdz.    75414

 

Zaplanowano wydatki na szkolenie pracownika w zakresie obrony cywilnej,

 

 

Dz.     756   DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH OD OSÓB FIZYCZNYCH

                    I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI

                    PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM   13.500zł

                     

 

Zaplanowano wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne dla sołtysów za pobór podatków rolnego, leśnego, nieruchomości i podatków od posiadania psów.

 

 

 

Dz.       758    RÓŻNE ROZLICZENIA               plan          48.544 zł.

 

rozdz.      75818

Zaplanowano rezerwę ogólną w kwocie  48.544 zł

 

 

Dz.     801   OŚWIATA I WYCHOWANIE        plan          3.135.603 zł.

 

 

rozdz. 80101     wydatki na szkoły podstawowe  kwota:        1.777.972      z tego na        :

 

 


Szkoła Podstawowa w Orchowie                            plan       855.252 zł.

 

 

Zaplanowano wydatki na wynagrodzenia w tym 1 odprawa emerytalna i dodatkowe wynagrodzenie roczne 586.994 zł. dodatek wiejski i mieszkaniowe 41.938 zł. pochodne od wynagrodzeń 120.586 zł. Na zakupy materiałów zaplanowano 26.400 zł. , energia elektryczna i zakup ciepła 22.100 zł. pozostałe usługi 12.752 zł odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 32.188 zł. Pozostałe wydatki to wynagrodzenia bezosobowe , pomoce dydaktyczne , opłata za internet , delegacje służbowe , papier do drukarek i akcesoria komputerowe  kwota    12.294 zł

 

 

Zatrudnienie w szkole 15,11 etatu nauczycieli i 3 etaty obsługi

 

 

 

 

Szkoła Podstawowa w Różannie                           plan              382.747zł.

 

Zaplanowanie wynagrodzenie w tym 1 odprawa emerytalna i dodatkowe wynagrodzenie roczne kwota 236.662 zł. , dodatek wiejski i mieszkaniowy 16.468 zł.  pochodne od wynagrodzeń  47.721 zł .  Zakupy materiałów kwota 48.700 zł. Energia elektryczna 3.900 zł.

pozostałe usługi 7.200zł. – odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 17.548 zł.

Pozostałe wydatki na wynagrodzenie bezosobowe , pomoce dydaktyczne , internet , delegacje służbowe , papier do drukarek i ksero  kwota 4.548 zł.

 

Zatrudnienie w szkole 8,22 etatu nauczycieli i 1,5 etatu obsługi .

 

 

 

Szkoła Podstawowa w Bielsku                               plan                  409.397 zł.

 

 

Zaplanowano wynagrodzenia i dodatkowe wynagrodzenia roczne 262.065 zł , dodatki wiejski i mieszkaniowy 19.453 zł. , pochodne od płac ZUS i F. Pracy 55.473 zł. , zakupy materiałów 42.900 zł , pozostałe usługi 7.800 zł. , odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 14.986 zł. , energia elektryczna 2.280 zł. , pozostałe wydatki wynagrodzenia bezosobowe , pomoce dydaktyczne, internet, delegacje służbowe, papier do ksero i drukarek kwota 4440 zł

 

Zatrudnienie w szkole 7,05 etatu nauczyciele i 1 etat obsługi.

 

 

 

Szkoła Podstawowa w Słowikowie                         plan                    130.576 zł.

 

 

Zaplanowano wynagrodzenia i dodatkowe wynagrodzenia roczne 84.971 zł. , dodatki wiejski i mieszkaniowy 6.464 zł. , pochodne od płac ZUS i F. Pracy 18.753 zł. zakupy materiałów 5.700 zł , energia elektryczna 1.544 zł. , pozostałe usługi 4.000 zł. , odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 6.360 zł. pozostałe wydatki internet , delegacje służbowe , papier do ksero i drukarki    kwota 2.784 zł.

 

Zatrudnienie w szkole 3,05 etatu nauczycieli i 0,25 etatu obsługi.

 

 

 

Przedszkole  Gminne  w Orchowie                           plan                    243.661 zł.

 

 

Zaplanowanie wynagrodzenie w tym 1 odprawa emerytalna i dodatkowe wynagrodzenie roczne 161.363 zł. , dodatki wiejski i mieszkaniowy 11.484 zł. , pochodne od wynagrodzeń ZUS i F. Pracy  32.767 zł. odpis na Fundusz Świadczeń Socjalnych 9.039 zł. zaplanowano wydatki na pomoce dydaktyczne , energię elektryczną ,badania pracowników pozostałe usługi opłaty za abonament i rozmowy telefoniczne , delegacje służbowe .

 

Zatrudnienie 4,11 etatu nauczycieli i 1 etat obsługi

 

 

Gimnazjum                                                                    plan              926.046 zł

 

 

Zaplanowano wynagrodzenia i dodatkowe wynagrodzenia roczne , dodatki wiejski i mieszkaniowy ,  pochodne od wynagrodzeń  ZUS i F. Pracy, zakupy materiałów – olej opałowy , druki, materiały biurowe , energię elektryczną i cieplną , badania pracowników,

opłaty za abonament i rozmowy telefoniczne , delegacje służbowe , odpis na Fundusz Świadczeń Socjalnych.

 

Zatrudnienie 16,43 etatu nauczycieli i 3 etaty obsługi.

 

 

rozdz.            80113

 

 

Na wydatki związane z dowożeniem uczniów do szkół zaplanowano 155.883 zł. z tego na wynagrodzenia pochodne od wynagrodzeń , zakupy materiałów – paliwo i części do autobusu szkolnego , dożywianie ulgowe 71.044 zł. , podatek od środków transportowych.

 

 

rozdz.             80146

 

Na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli zaplanowano 1% od wynagrodzeń nauczycieli  szkoły podstawowe , przedszkole , gimnazjum.

 

 

 

rozdz.           80195

 

Zaplanowano odpis na Fundusz Świadczeń Socjalnych dla 20 emerytów i rencistów nauczycieli.

 

 

 

Dz.          851         OCHRONA ZDROWIA                           plan            35.000 zł.

 

 

rozdz.       85153                                                                                                 Na wydatki  związane ze zwalczaniem narkomanii  zaplanowano szkolenia oraz zakupy broszur , plakatów, publikacji .

 

rozdz.        85154

 

Zaplanowano wydatki  - przeciwdziałanie alkoholizmowi . Dofinansowanie Izby Wytrzeżwień w Koninie , Ośrodka Wsparcia Kryzysowego w Strzelnie , wynagrodzenia i pochodne 1 etatu opiekun świetlicy , wynagrodzenie za prowadzenie punktu konsultacyjnego , wynagrodzenia komisji GKRPA .Zakupy materiałów i pozostałe koszty kwota 14.444 zł.

Na organizację wypoczynku letniego konkursy, ferie zimowe dla dzieci z rodzin zagrożonych patologią.

Zaplanowano wydatki na zwalczanie narkomanii i przeciwdziałanie alkoholizmowi w wysokości planowanych dochodów.

 

 

Dz.        852     POMOC SPOŁECZNA                 plan                      2.582.929 zł.

 

 

 Rozdz.  85202

 

Planuje się dofinansowanie pobytu 1 osoby w Domu Pomocy Społecznej .

 

 

rozdz.     85203

 

Wydatki na funkcjonowanie Środowiskowego Domu Samopomocy w Słowikowie

Zaplanowano wynagrodzenia 11,25 etatów , dodatkowe wynagrodzenia roczne , pochodne od wynagrodzeń , wynagrodzenia bezosobowe planowane 2 osoby logopeda i psycholog .

Zakupy materiałów : opał, materiały do terapii zajęciowej , środki czystości . Pozostałe usługi – przewóz podopiecznych do ośrodka , przeglądy sprzętu , delegacje służbowe , Fundusz Świadczeń Socjalnych . Zakup zestawu komputerowego , papier do ksero i drukarki.

 

Wydatki zaplanowano w wysokości przyznanej dotacji od Wojewody  na zadania zlecone.

 

 

rozdz. 85212

 

 

Wydatki na zadania zlecone w kwocie dotacji od Wojewody zaplanowano na wypłatę świadczeń rodzinnych , składki ZUS wpłacanych świadczeń ,

wynagrodzenia – zwiększenie  do roku 2006 w związku z dodatkowym zatrudnieniem pracownika , pochodne od płac ,zakupy materiałów , rozmowy i abonament telefoniczny, papier do ksero i drukarek , akcesoria komputerowe – drukarka ,szkolenie pracowników.

 

 

 

 

 

rozdz.     85213

 

Zaplanowano wydatki na opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby  pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej zasiłki stałe i świadczenia pielęgnacyjne .

 

Wydatki w wysokości przyznanej dotacji od Wojewody na zadania zlecone.

 

 

rozdz.         85214

 

 

Wydatki na wypłatę świadczeń z pomocy społecznej – zasiłki stałe w kwocie 72.000 zł w wysokości dotacji od Wojewody  na zadania zlecone

Z zadań własnych zaplanowano 30.000 zł na zapłatę zasiłków celowych i na zasiłki okresowe 66.400 zł.

 

rozdz.        85215

 

Wydatki na wypłatę dodatków mieszkaniowych planuje się w kwocie 138.000 zł na poziomie roku 2006  przewidywanego wykonania .

 

rozdz.        85219

 

Wydatki na funkcjonowanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – wynagrodzenia 3,75 etatu, 2 nagrody jubileuszowe, 2 odprawy emerytalne , 0,75 etatu usługi opiekuńcze , pochodne od wynagrodzeń , zakupy materiałów , rozmowy telefoniczne , szkolenia pracowników , delegacje służbowe i ryczałty za wyjazdy w teren, fundusz świadczeń socjalnych.

 

 

rozdz.       85295

 

Zaplanowano wydatki na dożywianie dzieci w szkołach na kwotę 25.920 zł. Na wypłatę wynagrodzenia za prace społeczno- użyteczne 11.520 zł. – 10 osób

 

 


Dz.    854    EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA         plan    60.000 zł

 

 

rozdz.     85404

 

 

Zaplanowano wydatki na utrzymanie 4 świetlic w Szydłówcu, Bielsku, Różannie i Słowikowie dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat.

Planuje się wynagrodzenia osobowe ( 2 osoby na 1 etatu , wynagrodzenia bezosobowe 0,75 etatu na okres 10-miesięcy).

Zakup pomocy dydaktycznych , opału , przewóz dzieci , wywóz odpadów , rozmowy telefoniczne , fundusz świadczeń socjalnych.

 

Dz      900      GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA      

                        Plan   151.500 zł

                             

 

 

rozdz.      90002

Planuje się wydatki w kwocie 9.800 zł na koszty związane z wywozem odpadów selekcjonowanych szkło i plastik.

 

 

rozdz.     90003

Wydatki na utrzymanie czystości w miejscach publicznych wywóz odpadów – kosze.

 

 

rozdz.     90004

Planuje się zakup zieleni – krzewy, kwiaty, środki chemiczne

 

 

rozdz.      90013

 

Zaplanowano składkę do Związku Gmin Słupeckich – utrzymanie schroniska dla zwierząt .

 

 

rozdz.      90015

 

Na koszty oświetlenia ulicznego w gminie zaplanowano za energię elektryczną 56.000 zł.

koszty napraw i eksploatacji 26.000 zł.

 

 

rozdz.     90095

 

 

Plan wydatków dotyczy utrzymania sprzętu gospodarczego – ciągnik, koparkoładowarka , kosiarka ciągnikowa i kosiarki do traw , kosy, zagęszczarka gruntów – zakup paliwa i części zamiennych , remont sprzętu usługi- naprawy , piły, wiertarki, przegląd techniczny.

 

 

Dz.        921      KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO   

                           Plan  120.100 zł

 

rozdz.     92109

 

 

Wydatki dotyczą utrzymania 8 świetlic wiejskich i Domu Strażaka w Orchowie .

Zakupy materiałów – olej opałowy do DS i K gaz- butle , węgiel . Energia elektryczna , opłaty za wprowadzanie dymów do atmosfery – usługi kominiarskie.

 

 

 

 

rozdz.     92116

 

 

Planuje się dotację podmiotową dla Instytucji  kultury – Gminna Biblioteka Publiczna .

 

 

 

rozdz.     92195

 

Zaplanowano wydatki w kwocie 5.000 zł za organizację i obchody Dni Orchowa.

 

 

 

 

Dz.      926      KULTURA FIZYCZNA I SPORT             plan       38.587 zł.

 

 

rozdz.    92601

 

Wydatki na utrzymanie obiektu sportowego – stadion w Orchowie w kwocie 6.600 zł.

zakup materiałów do napraw i utrzymanie budynku szatnia – magazyn , energia elektryczna , wywóz odpadów .

 

 

rozdz.    92605

 

 

Planuje się dotacje do organizacji , stowarzyszeń nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania sportowe w kwocie 24.000 zł

Wynagrodzenia bezosobowe i pochodne – koordynatorzy sportu międzyszkolnego i grupy młodzików – piłka nożna

 

 

 

 

 

 


Prognoza kwoty długu i spłat na rok 2007 i lata następne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w złotych

Lp.

Wyszczególnienie

Kwota długu na dzień 31.12.2006

Prognoza

2007

2008

2009

2010

2011

2012

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.

Zobowiązania wg tytułów dłużnych: (1.1+1.2+1.3)

1 009 674

3 612 674

3 387 272

2 641 270

1 895 268

1 196 016

603 264

1.1

Zaciągnięte zobowiązania (bez prefinansowania) z tytułu:

1 009 674

1 009 674

3 387 272

2 641 270

1 895 268

1 196 016

603 264

1.1.1

pożyczek

532 500

532 500

390 500

248 500

106 500

 

 

1.1.2

kredytów

477 174

477 174

2 996 772

2 392 770

1 788 768

1 196 016

603 264

1.1.3

obligacji

 

 

 

 

 

 

 

1.2

Planowane w roku budżetowym (bez prefinansowania):

 

2 603 000

 

 

 

 

 

1.2.1

pożyczki

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2

kredyty,  w tym:

 

2 603 000

 

 

 

 

 

 

EBOiR

 

 

 

 

 

 

 

1.2.3

obligacje

 

 

 

 

 

 

 

1.3

Pożyczki, kredyty i obligacje na prefinansowanie

 

 

 

 

 

 

 

1.3.1

Zaciągnięte zobowiązania 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.2

Planowane zobowiązania

 

 

 

 

 

 

 

2

Obsługa długu (2.1+2.2+2.3)

 

305 402

874 922

856 802

772 952

631 352

633 794

2.1

Spłata rat kapitałowych z wyłączeniem prefinansowania

 

225 402

746 002

746 002

699 252

592 752

603 264

2.1.1

kredytów i pożyczek

 

225 402

746 002

746 002

699 252

592 752

603 264

2.1.2

wykup papierów wartościowych

 

 

 

 

 

 

 

2.1.3

udzielonych poręczeń

 

 

 

 

 

 

 

2.2

Spłata zobowiązań z tytułu prefinansowania

 

 

 

 

 

 

 

2.3

Spłata odsetek i dyskonta

 

80 000

128 920

110 800

73 700

38 600

30 530

3.

Prognozowane dochody budżetowe

 

8 350 628

8 768 160

9 206 500

9 574 700

9 861 900

10 259 300

4.

Prognozowane wydatki budżetowe

 

10 728 226

8 022 158

8 460 498

8 875 448

9 269 148

9 656 036

5.

Prognozowany wynik finansowy

 

 

 

 

 

 

 

6.

Relacje do dochodów (w %):

 

40,56

30,12

20,58

12,49

6,11

 

6.1

długu (art. 170 ust. 1)         (1-2.1-2.2):3

 

40,56

30,12

20,58

12,49

6,11

 

6.2

długu po uwzględnieniu wyłączeń (art. 170 ust. 3)
(1.1+1.2-2.1):3

 

 

 

 

 

 

 

6.3

spłaty zadłużenia (art. 169 ust. 1)        (2:3)

 

3,66

9,98

9,31

8,07

6,40

 

6.4

spłaty zadłużenia po uwzględnieniu wyłączeń (art. 169 ust. 3)      (2.1+2.3):3