Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie

GOPS.112.9.2019      

                                                

 

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

 

Na podstawie art. 6, art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych

(T. jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1260 z późniejszymi zmianami)

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie ogłasza nabór kandydatów

na wolne stanowisko urzędnicze

 

 

Referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

(nazwa stanowiska urzędniczego)

 

w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Orchowie, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo

 

 

 

1. Wymagania kwalifikacyjne:

1) wymagania niezbędne konieczne (konieczne dla kandydata):

a)      obywatelstwo polskie,

b)      brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa umyślnie ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

c)      nieposzlakowana opinia,

d)      pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,

e)      stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,

f)       wykształcenie średnie.

 

2) Oczekiwane wymagania dodatkowe:

a)      umiejętność poprawnego formułowania decyzji administracyjnych,

b)      odporność na stres,

c)      umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,

d)      samodzielność i kreatywność,

e)      znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów prawnych w szczególności z zakresu:

·         ustawy kodeks postepowania administracyjnego,

·         ustawy o świadczeniach rodzinnych w tym akty wykonawcze,

·         ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów w tym akty wykonawcze,

·         ustawa z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”

·         ustawy o ochronie danych osobowych,

·         ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

·         ustawy o samorządzie gminnym,

·         rządowego programu „Dobry Start”,

f)       bardzo dobra znajomość obsługi komputera,

g)      znajomość obsługi programów komputerowych w tym programu do obsługi świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz pozyskiwania danych w ramach systemów informatycznych m.in. Empatia jak również umiejętność obsługi platformy ePUAP

h)      cechy osobowości takie jak: sumienność, rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, komunikatywność. 

 

 

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

 

2.1. w ramach świadczeń rodzinnych: rejestrowanie wniosków, zebranie dokumentacji pozwalającej na ustalenie prawa do świadczeń,  tworzenie projektów decyzji administracyjnych i przekazywanie ich kierownikowi jednostki do zatwierdzenia, zbieranie danych i przygotowanie list wypłat świadczeń,  zbieranie danych i sporządzanie sprawozdań finansowych, sporządzanie comiesięcznych zestawień dotyczących wypłaconych świadczeń, sporządzanie pism wychodzących dotyczących ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych

2.2. w ramach funduszu alimentacyjnego: przyjmowaniu wniosków uprawniających do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, rejestracji i analizie przyjmowanych wniosków, prowadzeniu rejestru wniosków, przeliczaniu dochodów uprawniających do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, współpracy z komornikami, przekazywaniu danych do centralnego rejestru dłużników alimentacyjnych, sporządzaniu list wypłat osób uprawnionych, sporządzaniu sprawozdawczości, bieżącej weryfikacji świadczeń, archiwizacji dokumentów, prowadzeniu postępowań wobec dłużników alimentacyjnych

2.3. prowadzenie postępowań w sprawie jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu (ustawa z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”), w tym: rejestrowanie wniosków, zebranie dokumentacji pozwalającej na ustalenie prawa do świadczeń, tworzenie projektów decyzji administracyjnych i przekazywanie ich kierownikowi jednostki do zatwierdzenia, zbieranie danych i przygotowywanie list wypłat świadczeń, zbieranie danych i sporządzanie sprawozdań finansowych,  sporządzanie comiesięcznych zestawień dotyczących wypłaconych świadczeń, sporządzanie pism wychodzących dotyczących ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, sporządzanie pism na wniosek strony bez możliwości składania pod nimi podpisu.

2.4. w ramach programu rządowego „Dobry start”: rejestrowanie wniosków, zebranie dokumentacji pozwalającej na ustalenie prawa do świadczeń, tworzenie projektów decyzji administracyjnych i przekazywanie ich kierownikowi jednostki do zatwierdzenia, zbieranie danych i przygotowywanie list wypłat świadczeń, zbieranie danych i sporządzanie sprawozdań finansowych, sporządzanie comiesięcznych zestawień dotyczących wypłaconych świadczeń, sporządzanie pism wychodzących dotyczących ustalenia prawa do programu rządowego „ Dobry start”,

2.5. inne zadania zlecone przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie, w tym m.in.: zastępowanie inspektora ds. świadczeń rodzinnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych i stypendiów szkolnych w przypadku jego usprawiedliwionej nieobecności, umieszczanie na stronie internetowej i tablicach ogłoszeń GOPS na polecenie Kierownika informacji dotyczących działalności GOPS w Orchowie, prowadzenie książki korespondencji przychodzącej i wychodzącej, monitorowanie elektronicznej korespondencji przychodzącej GOPS w Orchowie (gops@orchowo.pl), sporządzanie jej wydruków i przekazywanie korespondencji do wiadomości Kierownikowi, archiwizacja dokumentacji GOPS w Orchowie, odbiór faktur/rachunków dot. działalności GOPS w Orchowie w wersji elektronicznej i papierowej oraz  przekazywanie ich Kierownikowi GOPS do zatwierdzenia merytorycznego, zgłaszanie Kierownikowi potrzeb w zakresie materiałów biurowych i innych materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do realizacji zadań GOPS w Orchowie.

 

3. Warunki pracy na stanowisku:

1)        wymiar czasu pracy: 1 etat,

2)        miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Orchowie,

3)        rodzaj pracy: praca ma charakter administracyjno – biurowy, wiąże się z obsługą mieszkańców, praca od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 (w ustalonych godzinach i wymiarze). Wykonywanie zadań na tym stanowisku wiąże się z koniecznością pracy przy komputerze średnio około 6 h na dobę. Biuro pracownika zlokalizowane jest na parterze budynku.

4)        osoba na tym stanowisku odpowiedzialna jest za gromadzenie, wytwarzanie, rejestrację informacji i dokumentacji oraz ich przetwarzanie i archiwizację zgromadzonych danych,

5)        pracownik musi znać obsługę komputera oraz innych urządzeń biurowych,

6)        z racji tego, iż praca wiąże się ze współpracą z różnymi stanowiskami w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Orchowie, instytucjami zewnętrznymi i mieszkańcami, osoba zatrudniona na tym stanowisku musi być osobą uprzejmą, komunikatywną oraz rzetelną.

 

4. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Orchowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych w grudniu 2018 r. wyniósł / nie wyniósł* co najmniej 6%. (miesiąc i rok poprzedzający datę upublicznienia ogłoszenia).

 

5. Wymagane dokumenty:

1)      życiorys (CV),

2)      list motywacyjny,

3)      kopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie i kwalifikacje**,

4)      kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

5)      mile widziane kopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie w przypadku aktualnego zatrudnienia),

6)      własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o tym, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

7)      własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o tym iż ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

8)      własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o tym iż cieszy się nieposzlakowaną opinią,

9)      oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze.

 

Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

6. Termin, miejsce i forma składania dokumentów:

1)      Wymagane dokumenty aplikacyjne można:

a)      złożyć w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie, ul. Kościuszki 6 lub,

b)      przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Orchowie, Kościuszki 6, 62-436 Orchowo.

2)      Dokumenty aplikacyjne złożone w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie lub przesłane pocztą powinny znajdować się w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta pracy – nabór nr GOPS.112.9.2019”.

3)      Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są w nieprzekraczalnym terminie do dnia 01.02.2019 r. do godz. 15.30

4)      O zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje data wpływu do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie.

5)      Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

6)      Po weryfikacji dokumentów aplikacyjnych kandydaci spełniający wymagania zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie przeprowadzenia testu kompetencji i rozmów kwalifikacyjnych, natomiast osoby które nie zostaną zakwalifikowane do następnego etapu naboru, zostaną o tym fakcie poinformowane telefonicznie.

7)      Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu oraz nie zawarcia umowy o pracę z wybranym kandydatem bez podania przyczyny.

8)      Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Orchowo.    

 

 

 

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane i opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji”

                                                                                                 Iwona Mietlicka

Orchowo, dnia 22.01.2019 r.                                      ..........................................................

(podpis Kierownika)

 

 

* niewłaściwe skreślić

** kandydat może być zobowiązany do okazania, w wyznaczonym terminie, oryginałów dokumentów pod rygorem wykluczenia z postępowania rekrutacyjnego