Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie
GOPS.112.9.2019 OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE Na podstawie art. 6, art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (T. jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1260 z późniejszymi zmianami) Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze Referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego (nazwa stanowiska urzędniczego) w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Orchowie, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo 1. Wymagania kwalifikacyjne: 1) wymagania niezbędne konieczne (konieczne dla kandydata): a) obywatelstwo polskie, b) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa umyślnie ścigane c) nieposzlakowana opinia, d) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych, e) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku, f) wykształcenie średnie. 2) Oczekiwane wymagania dodatkowe: a) umiejętność poprawnego formułowania decyzji administracyjnych, b) odporność na stres, c) umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków, d) samodzielność i kreatywność, e) znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów prawnych w szczególności z zakresu: · ustawy kodeks postepowania administracyjnego, · ustawy o świadczeniach rodzinnych w tym akty wykonawcze, · ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów w tym akty wykonawcze, · ustawa z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” · ustawy o ochronie danych osobowych, · ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, · ustawy o samorządzie gminnym, · rządowego programu „Dobry Start”, f) bardzo dobra znajomość obsługi komputera, g) znajomość obsługi programów komputerowych w tym programu do obsługi świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz pozyskiwania danych w ramach systemów informatycznych m.in. Empatia jak również umiejętność obsługi platformy ePUAP h) cechy osobowości takie jak: sumienność, rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, komunikatywność. 2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: 2.1. w ramach świadczeń rodzinnych: rejestrowanie wniosków, zebranie dokumentacji pozwalającej na ustalenie prawa do świadczeń, tworzenie projektów decyzji administracyjnych i przekazywanie ich kierownikowi jednostki do zatwierdzenia, zbieranie danych i przygotowanie list wypłat świadczeń, zbieranie danych i sporządzanie sprawozdań finansowych, sporządzanie comiesięcznych zestawień dotyczących wypłaconych świadczeń, sporządzanie pism wychodzących dotyczących ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych 2.2. w ramach funduszu alimentacyjnego: przyjmowaniu wniosków uprawniających do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, rejestracji i analizie przyjmowanych wniosków, prowadzeniu rejestru wniosków, przeliczaniu dochodów uprawniających do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, współpracy z komornikami, przekazywaniu danych do centralnego rejestru dłużników alimentacyjnych, sporządzaniu list wypłat osób uprawnionych, sporządzaniu sprawozdawczości, bieżącej weryfikacji świadczeń, archiwizacji dokumentów, prowadzeniu postępowań wobec dłużników alimentacyjnych 2.3. prowadzenie postępowań w sprawie jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu (ustawa z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”), w tym: rejestrowanie wniosków, zebranie dokumentacji pozwalającej na ustalenie prawa do świadczeń, tworzenie projektów decyzji administracyjnych i przekazywanie ich kierownikowi jednostki do zatwierdzenia, zbieranie danych i przygotowywanie list wypłat świadczeń, zbieranie danych i sporządzanie sprawozdań finansowych, sporządzanie comiesięcznych zestawień dotyczących wypłaconych świadczeń, sporządzanie pism wychodzących dotyczących ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, sporządzanie pism na wniosek strony bez możliwości składania pod nimi podpisu. 2.4. w ramach programu rządowego „Dobry start”: rejestrowanie wniosków, zebranie dokumentacji pozwalającej na ustalenie prawa do świadczeń, tworzenie projektów decyzji administracyjnych i przekazywanie ich kierownikowi jednostki do zatwierdzenia, zbieranie danych i przygotowywanie list wypłat świadczeń, zbieranie danych i sporządzanie sprawozdań finansowych, sporządzanie comiesięcznych zestawień dotyczących wypłaconych świadczeń, sporządzanie pism wychodzących dotyczących ustalenia prawa do programu rządowego „ Dobry start”, 2.5. inne zadania zlecone przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie, w tym m.in.: zastępowanie inspektora ds. świadczeń rodzinnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych i stypendiów szkolnych w przypadku jego usprawiedliwionej nieobecności, umieszczanie na stronie internetowej i tablicach ogłoszeń GOPS na polecenie Kierownika informacji dotyczących działalności GOPS w Orchowie, prowadzenie książki korespondencji przychodzącej i wychodzącej, monitorowanie elektronicznej korespondencji przychodzącej GOPS w Orchowie (gops@orchowo.pl), sporządzanie jej wydruków i przekazywanie korespondencji do wiadomości Kierownikowi, archiwizacja dokumentacji GOPS w Orchowie, odbiór faktur/rachunków dot. działalności GOPS w Orchowie w wersji elektronicznej i papierowej oraz przekazywanie ich Kierownikowi GOPS do zatwierdzenia merytorycznego, zgłaszanie Kierownikowi potrzeb w zakresie materiałów biurowych i innych materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do realizacji zadań GOPS w Orchowie. 3. Warunki pracy na stanowisku: 1) wymiar czasu pracy: 1 etat, 2) miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Orchowie, 3) rodzaj pracy: praca ma charakter administracyjno – biurowy, wiąże się z obsługą mieszkańców, praca od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 (w ustalonych godzinach i wymiarze). Wykonywanie zadań na tym stanowisku wiąże się z koniecznością pracy przy komputerze średnio około 6 h na dobę. Biuro pracownika zlokalizowane jest na parterze budynku. 4) osoba na tym stanowisku odpowiedzialna jest za gromadzenie, wytwarzanie, rejestrację informacji i dokumentacji oraz ich przetwarzanie i archiwizację zgromadzonych danych, 5) pracownik musi znać obsługę komputera oraz innych urządzeń biurowych, 6) z racji tego, iż praca wiąże się ze współpracą z różnymi stanowiskami w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Orchowie, instytucjami zewnętrznymi i mieszkańcami, osoba zatrudniona na tym stanowisku musi być osobą uprzejmą, komunikatywną oraz rzetelną. 4. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Orchowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych w grudniu 2018 r. 5. Wymagane dokumenty: 1) życiorys (CV), 2) list motywacyjny, 3) kopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie i kwalifikacje**, 4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, 5) mile widziane kopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie w przypadku aktualnego zatrudnienia), 6) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o tym, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 7) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o tym iż ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych, 8) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o tym iż cieszy się nieposzlakowaną opinią, 9) oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. 6. Termin, miejsce i forma składania dokumentów: 1) Wymagane dokumenty aplikacyjne można: a) złożyć w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie, ul. Kościuszki 6 lub, b) przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Orchowie, Kościuszki 6, 62-436 Orchowo. 2) Dokumenty aplikacyjne złożone w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie lub przesłane pocztą powinny znajdować się w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta pracy – nabór nr GOPS.112.9.2019”. 3) Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są w nieprzekraczalnym terminie do dnia 01.02.2019 r. do godz. 15.30 4) O zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje data wpływu do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie. 5) Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. 6) Po weryfikacji dokumentów aplikacyjnych kandydaci spełniający wymagania zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie przeprowadzenia testu kompetencji i rozmów kwalifikacyjnych, natomiast osoby które nie zostaną zakwalifikowane do następnego etapu naboru, zostaną o tym fakcie poinformowane telefonicznie. 7) Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orchowie zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu oraz nie zawarcia umowy o pracę z wybranym kandydatem bez podania przyczyny. 8) Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Orchowo. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane i opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” Orchowo, dnia 22.01.2019 r. .......................................................... (podpis Kierownika) * niewłaściwe skreślić ** kandydat może być zobowiązany do okazania, w wyznaczonym terminie, oryginałów dokumentów pod rygorem wykluczenia z postępowania rekrutacyjnego
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,wyniósł / nie wyniósł* co najmniej 6%. (miesiąc i rok poprzedzający datę upublicznienia ogłoszenia).