Nr karty: 10

 

Udostępnienie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych

 

WYMAGANE DOKUMENTY

  • wypełniony formularz (druk) wniosku,
  • wykazanie interesu prawnego do pozyskania  danych (dołączenie do wniosku kserokopii dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych),
  • uwiarygodnienie interesu faktycznego w otrzymaniu danych,
  • dowód dokonania stosownej opłaty.

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

  • Urząd Gminy Orchowo, ul Kościuszki 6, 62 – 436 Orchowo,
  • Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 - 1530,
  • Numer pokoju: 10,
  • Numer telefonu: (0-63) 2684090 wewn. 27,
  • Adres e-mail:

       

      TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

      Odpowiedzi na wniosek udziela się w terminie do 30 dni.

       

      SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

      Informację o danych osobowych uzyskuje się po złożeniu formularza (druku)  wniosku lub po przesłaniu zapytania o informację o danych osobowych lub uzasadnioną potrzebę żądania ich udostępnienia. Należy wskazać informacje o osobie umożliwiające wyszukanie w zbiorze żądanych informacji, a ponadto wskazać zakres żądanych informacji.

       

      OPŁATY

      Opłata dla osób fizycznych i prawnych wynosi 31 zł.

       

      Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje w chwili złożenia wniosku. Opłatę wnosi się na konto Urzędu Gminy Orchowo w Ludowym Banku Spółdzielczym w Strzałkowie O/Orchowo Nr konta 51 8543 0000 2003 3000 0101 0001 z dopiskiem tytułu wpłaty "opłata za udzielenie informacji o danych osobowych".

      Opłaty skarbowej można dokonać w także kasie Urzędu Gminy Orchowo, pok. nr 3.

       

      TRYB ODWOŁAWCZY

      Odmowa udostępnienia informacji następuje w drodze decyzji.

      Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

      Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Orchowo

       

      PODSTAWA PRAWNA

      ·         Ustawa z dnia 29.08 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zmianami), ustawa z dn. 10.04 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz. U. Nr 139, poz. 993 z 2006 r. wraz ze zmianami). Rozporządzenie MSWiA z dn. 19.11 2008 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2008 r. Nr 214, poz. 1353). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19.11 2008 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbioru PESEL, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu wnoszenia tych opłat (Dz. Y. z 2008 r. Nr. 207, poz. 1298) i ustawa z dnia 16.11 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635).

       

      DODATKOWE INFORMACJE

      Nie dotyczy.

       

      DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

      16.06.2014