KARTA USŁUG NR: 7

 

URZĄD GMINY ORCHOWO

ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo

tel./fax (063) 26 84 090 * e-mail: ug@orchowo.pl www.orchowo.pl * http://orchowo.nowoczesnagmina.pl

URZĄD STANU CYWILNEGO

 

Nazwa usługi:

DOWÓD OSOBISTY DLA OSOBY MAŁOLETNIEJ

 

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego
  2. Dwie fotografie (aktualne, wyraźne o wymiarach 35 x 45 mm, przedstawiające osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy),
  3. Odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osób, które urodziły się poza terenem gminy Orchowo

 

Opłaty:

Za wydanie dowodu osobistego – opłata skarbowa 30 zł.

 

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje w chwili złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego. Składający wniosek zobowiązany jest załączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej. Zapłatę opłaty skarbowej można dokonać w kasie Urzędu Gminy Orchowo, pok. 3 lub na konto Urzędu Gminy Orchowo: L.B.S. Strzałkowo O/Orchowo Nr 51 8543 0000 2003 3000 0101 0001

 

Ustawowy termin załatwienia sprawy:

30 dni.

 

Miejsce załatwienia sprawy:

O       Urząd Gminy w Orchowie, ul Kościuszki 6, 62 – 436 Orchowo

O       Numer telefonu: (063) 2684090  wewn. 27 lub telefon VOIP (063) 2180087 wewn. 27

O       Adres e-mail: usc@orchowo.pl

O       Numer pokoju: 10

O       Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 - 1530

 

Tryb odwoławczy:

Brak trybu odwoławczego

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974 r. (tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 87, poz. 960 z późn. zm. )
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 112, poz. 1182 z późn. zm.),
  3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2000r. w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego (Dz. U. Nr 105, poz. 1110),
  4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999),
  5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jedn.: Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)

 

 

Uwagi:

Małoletni powyżej 13 roku życia składa wniosek w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego, w przypadku dzieci poniżej 13 roku życia, wymagana jest obecność obojga rodziców lub opiekunów prawnych z dzieckiem.

W przypadku, gdy jedno z rodziców lub opiekun prawny przebywa za granicą do wniosku należy dołączyć oświadczenie rodzica (opiekuna prawnego) potwierdzone przez konsulat.

W przypadku, gdy jedno z rodziców jest pozbawione praw rodzicielskich do wniosku należy dołączyć odpowiedni wyrok sądu.

W przypadku zgonu jednego z rodziców do wniosku należy dołączyć odpis skrócony aktu zgonu.

 

DOSTĘPNE DOKUMENTY DO POBRANIA:

              1. WNIOSEK O WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO – załącznik do karty usług nr 7

 

Sporządziła:

Alina Saja

Zastępca Kierownika USC

 

 

Sprawdził:

Grzegorz Matkowski

Sekretarz Gminy

 

Zatwierdził: 

Teodor Pryka

Wójt Gminy Orchowo