KARTA USŁUG NR: 30 

URZĄD GMINY ORCHOWO

ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo

tel./fax (063) 26 84 090 * e-mail: ug@orchowo.pl www.orchowo.pl * http://orchowo.nowoczesnagmina.pl

PODATKI I OPŁATY LOKALNE

 

NAZWA USŁUGI:

UMORZENIE ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ DLA OSÓB PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ (OSOBY FIZYCZNE PROWADZĄCE DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ, ROLNICZĄ) ORAZ OSÓB PRAWNYCH

Wymagane dokumenty:

1. Uzasadniony wniosek o umorzenie zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę.

Załączniki:

  • zaświadczenie o osiąganych dochodach składającego wniosek oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
  • udokumentować ponoszone wydatki (przedłożyć do wglądu rachunki, np. za gaz, energię elektryczną, czynsz, telefon, koszty leczenia itp.),
  • na podstawie art. 37 ust. 1, 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. - o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy, wszystkich zaświadczeń o otrzymanej pomocy de minimis, jakie otrzymał w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy,
  • jeśli podmiot ubiega się o pomoc inną niż pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy wraz z wnioskiem o jej udzielenie, informacji o otrzymanej pomocy w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy,

 

W przypadku gdy wniosek składa osoba prawna:

  • należy złożyć uzasadniony wniosek o umorzenie zaległości podatkowej wraz z odsetkami lub odsetek za zwłokę (we wniosku należy podać pełną nazwę przedsiębiorcy, NIP, REGON, PKD, adres, siedzibę)

Załączniki:

  • na podstawie art. 37 ust. 1, 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. - o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy, wszystkich zaświadczeń o otrzymanej pomocy de minimis, jakie otrzymał w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy,
  • jeśli podmiot ubiega się o pomoc inną niż pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o jej udzielenie, informacji o otrzymanej pomocy w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy,
  • bilans za poprzedni rok obrachunkowy,
  • sprawozdanie kwartalne o przychodach, kosztach i wyniku finansowym,
  • pisemne wyjaśnienie dotyczące sytuacji ekonomicznej oraz określić kierunek działania w celu poprawy sytuacji finansowej.

 

Opłaty:

Wolne od opłaty skarbowej

                         

Miejsce załatwienia sprawy:

O       Urząd Gminy w Orchowie, ul Kościuszki 6, 62 – 436 Orchowo – Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat,

O       Numer telefonu: (0-63) 2684090, 2684094, 2684096  wew. 39,

O       Adres e-mail: ewidencja.podatkowa@orchowo.pl,

O       Numer pokoju: 3 (parter),

O       Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 - 1530

Tryb odwoławczy:

Stronom postępowania przysługuje prawo wniesienia odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Wójta Gminy Orchowo w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji. Odwołanie należy złożyć w  Urzędzie Gminy Orchowo.

 

Podstawa prawna:

Art. 67 § 1, 1a i 2 - Ordynacji podatkowej, (Dz. U. Nr 137, poz. 926 z późniejszymi zmianami).

Zgodnie z art. 67 § 1 Ordynacji podatkowej- w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym organ podatkowy, na wniosek podatnika, może umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, lub odsetki za zwłokę.

Art. 67 § 2 ordynacji podatkowej - umorzenie zaległości podatkowej powoduje również umorzenie odsetek za zwłokę w całości lub w takiej części, w jakiej została umorzona zaległość podatkowa

Art. 67 § 1a Ordynacji podatkowej - umorzenie zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę na wniosek podatnika będącego przedsiębiorcą następuje zgodnie z przepisami o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców.Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. - o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (dz. U. Nr 123, poz. 1291)

Uwagi:

Zgodnie z art. 224 § 1 Ordynacji podatkowej - wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.

 

DOSTĘPNE DOKUMENTY DO POBRANIA:

  1. WNIOSEK O UMORZENIE ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ – FNW/8a
  2. INFORMACJA O SYTUACJI MAJĄTKOWEJ PODATNIKA - FNW/8b

 

sporządził:                                          sprawdził:                                          zatwierdził:

Danuta Glanc                                                                                    Wójt Gminy Teodor Pryka