KARTA USŁUG NR: 10

 

URZĄD GMINY ORCHOWO

ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo

tel./fax (063) 26 84 090 * e-mail: ug@orchowo.pl www.orchowo.pl * http://orchowo.nowoczesnagmina.pl

URZĄD STANU CYWILNEGO

 

Nazwa usługi:

WYDANIE ODPISU AKTU STANU CYWILNEGO

Wymagane dokumenty:

-        Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego (wzór wniosku poniżej)

-        Dowód uiszczenia opłaty

-        Do wglądu dokument tożsamości

Opłaty:

-        odpis skrócony – 22 ,00 zł.

-        odpis zupełny – 33,00 zł.

-        zaświadczenie o dokonanych wpisach lub o ich braku oraz za zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego – 24,00 zł.

Zapłatę opłaty skarbowej można dokonać w kasie Urzędu Gminy Orchowo, pok. 3 lub na konto Urzędu Gminy Orchowo: L.B.S. Strzałkowo O/Orchowo Nr 51 8543 0000 2003 3000 0101 0001

 

Nie podlegają opłacie skarbowej odpisy wydawane w sprawach:

- alimentacyjnych, opieki, kurateli i przysposobienia,

- ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego rent strukturalnych, świadczeń socjalnych,

- powszechnego obowiązku obrony,

- zatrudnienia, wynagrodzenia za pracę,

- nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia,

- nabycia obywatelstwa polskiego w drodze repatriacji,

- nadania statusu uchodźcy, udzielenia azylu,

- odpisy aktu stanu cywilnego wydawane w sprawach dokumentów stwierdzających tożsamość oraz wydawane bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego – w l. 3 egz.

Ustawowy termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie

Miejsce załatwienia sprawy:

O       Urząd Gminy w Orchowie, ul Kościuszki 6, 62 – 436 Orchowo

O       Numer telefonu: (063) 2684090  wewn. 27 lub telefon VOIP (063) 2180087 wewn. 27

O       Adres e-mail: usc@orchowo.pl

O       Numer pokoju: 10

O       Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 - 1530

Sposób załatwienia sprawy:

Odpis aktu

Tryb odwoławczy:

Brak trybu odwoławczego

Podstawa prawna:

Art. 79 – 83 ustawy z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu (tj.: Dz. U. z 2004r. nr 161, poz.1688 ze zm.)

Uwagi:

O dokumenty stanu cywilnego może się ubiegać osoba, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej rodzice, dzieci, rodzeństwo, dziadkowie, małżonek lub przedstawiciel ustawowy oraz każdy, kto wykaże w tym interes prawny.

DOSTĘPNE DOKUMENTY DO POBRANIA:

1.       WNIOSEK O WYDANIE ODPISU AKTU STANU CYWILNEGO – ZAŁĄCZNIK DO KARTY USŁUG NR 10

 

Sporządziła:

Alina Saja

Zastępca Kierownika USC

 

Sprawdził: 

Grzegorz Matkowski

Sekretarz Gminy

 

Zatwierdził:

Teodor Pryka

Wójt Gminy Orchowo