KARTA USŁUG NR: 5

 

URZĄD GMINY ORCHOWO

ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo

tel./fax (063) 26 84 090 * e-mail: ug@orchowo.pl www.orchowo.pl * http://orchowo.nowoczesnagmina.pl

URZĄD STANU CYWILNEGO

 

Nazwa usługi:

WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z AKT EWIDENCJI LUDNOŚCI

 

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności

-         o aktualnym zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy

-         o poprzednim zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy

-         o wymeldowaniu z miejsca pobytu stałego lub czasowego

-         o braku zameldowania

-         o wspólnym zameldowaniu

2. Do wglądu: dowód osobisty

 

Opłaty:

Za wydane zaświadczenie – opłata skarbowa 17,00 zł

 

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje w chwili złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności. Składający wniosek zobowiązany jest załączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej. Zapłatę opłaty skarbowej można dokonać w kasie Urzędu Gminy Orchowo, pok. 3 lub na konto Urzędu Gminy Orchowo: L.B.S. Strzałkowo O/Orchowo Nr 51 8543 0000 2003 3000 0101 0001

Ustawowy termin załatwienia sprawy:

Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

 

Miejsce załatwienia sprawy:

O       Urząd Gminy w Orchowie, ul Kościuszki 6, 62 – 436 Orchowo

O      Numer telefonu: (063) 2684090  wewn. 27 lub telefon VOIP (063) 2180087 wewn. 27

O       Adres e-mail: usc@orchowo.pl

O       Numer pokoju: 10

O       Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 - 1530

Tryb odwoławczy:

Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.-Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst. jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz.1071 z poźn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst. jedn. Dz. z 2006r., nr 139 poz. 993 z poźn. zm.).
  3. Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635).
  4. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Z 2002 r. Nr 101, poz. 926).

Uwagi:

Zaświadczenie wydaje się wyłącznie osobie, której dane dotyczą.

 

DOSTĘPNE DOKUMENTY DO POBRANIA:

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności – załącznik do karty usług nr 5

 

Sporządziła: 

Alina Saja

Zastępca Kierownika USC

 

 

Sprawdził: 

Grzegorz Matkowski

Sekretarz Gminy

 

Zatwierdził:

Teodor Pryka

Wójt Gminy Orchowo